Miután a barcelonai tesztprogram első két napján a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak, a Mercedes pedig a leginkább megbízhatónak, a paddock-közvélemény azonnal izgalmas, vagy legalábbis az előző évinél izgalmasabb kilátásokban kezdett reménykedni. Alonso a keddi tesztnap végén igyekezetett lehűteni a kedélyeket, sajtóértekezletén arra utalva, hogy meglátása szerint a Mercedes csak altat és a W07-es hibrid fölénye valójában jóval sokkolóbb annál is, mint amilyen az előző két szezon során volt.
Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező igazgatója szerdán a formula.hu-nak nyilatkozva egészen másképp vélekedett. Az osztrákok háromszoros világbajnoka szerint nemcsak a két csillagos pilóta, Lewis Hamilton és Nico Rosberg harca lehet kiélezettebb, hanem a Ferrari révén kívülről is komoly nyomásnak lesznek kitéve a folytatásban.
„Keményebb lesz a csata közöttük, ebben biztos vagyok” – felelte az idei házi csörtére vonatkozó kérdésünkre Lauda, aki hozzátette: „Keményen meg kell majd küzdenünk a többiekkel is. A Ferrari különösen erős ellenfélnek ígérkezik, így biztos vagyok benne, hogy nem lesz könnyű dolgunk.”
Köztudott, hogy amikor el-elharapódzik a feszültség Hamilton és Rosberg között, általában Lauda az, aki rendet tesz közöttük. A két versenyző gyakran hivatkozik arra is, hogy tanácsokat kapnak a legendától, aki saját bevallása szerint idén nem készül különösebb útravalóval a pilótáknak: „Nem nagyon van itt szükség tanácsokra, hiszen mindketten tudják a dolgukat. Lewis és Nico is azt teszi, amit kell, továbbra is szabadon versenyezhetnek egymással. Küzdjenek, talán csak ennyit fogok mondani nekik…” – fogalmazott
Lauda a nyitóteszt eddigi részének tapasztalatairól pusztán annyit mondott, hogy „bonyolítjuk a tervezett programot, egyelőre minden rendben, de persze nem tudjuk, hogy mit csinálnak a többiek”.
Lauda a nyitóteszt eddigi részének tapasztalatairól pusztán annyit mondott, hogy „bonyolítjuk a tervezett programot, egyelőre minden rendben, de persze nem tudjuk, hogy mit csinálnak a többiek”.
Lauda röviden kommentálta az új kvalifikációs formátummal kapcsolatos döntést is, az osztrák lelkes támogatója a változásnak.
„Több autó lesz a pályán, ami fontos a helyszíni szurkolók és a tévénézők szempontjából is” – fogalmazott a 67 éves szakember. „Lehet, hogy vannak, akik szerint bonyolultabb, szerintem azonban jóval egyszerűbb ez a formátum. Úgy gondolom, hogy ez minden tekintetben jobb az eddiginél, megfelelő döntés született. Nincs ebben semmi rossz, ráadásul minden érintett támogatta ezt a kezdeményezést.”