DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

Steiner megérti Grosjean vonzalmát a Renault iránt

A Haas F1-es alakulatának leendő csapatfőnöke szerint teljesen természetes, hogy először leigazolt pilótájuk fél szemét rajta tartja az idén újra gyári támogatással induló Renault-n.

Talán Fernando Alonso a másik olyan pilóta a Forma-1-ben, aki ezer szállal kötődött a francia gyártóhoz, hiszen ők segítették vissza az F1-be 2003-ban, hogy a spanyol aztán két világbajnoki címmel, majd visszatérése után még két futamgyőzelemmel hálálja meg a belé helyezett bizalmat.

Amíg a sportág első számú autóját kék-sárgára festették, a Renault-juniorok közé került a francia-svájci tehetség, Romain Grosjean személyében, aki évekkel később pont Alonso mellett ejtette meg debütálását, néhány versennyel a 2009-es szezon vége előtt.



Az átalakuló tulajdonosi-menedzseri platform miatt azonban mellékvágányra került, de mégis sikerült új életet lehelnie karrierjébe, 2011-es, GP2-ben szerzett bajnoki címének köszönhetően. A Lotus egész éves szerződést dugott az orra alá, így Grosjean ismét Enstone kötelékébe került - négy szezon alatt 10 dobogós helyezést szerzett, de az élmezőnybe bekerülni nem tudó autó miatt új kihívásokra vágyott.

A Renault a tavalyi szezon közepén jelezte először, hogy gyári csapattal fog visszatérni, de mindig visszakozott tervei konkretizálásától, ami bizonytalanná tette a pilótát a gárda jövőjét illetően. Ennek érdekében saját kezébe vette sorsát, és egy kockázatos lépéssel szeptemberben az újonc Haas-hoz igazolt - három hónappal később a Renault bejelentette visszatérését a Forma-1-be.

Január elején ő maga jelentette ki, hogy évek múlva, ha a Renault vele szeretne harcolni a világbajnoki címért, azonnal rábólintana a felkérésre - a Haas csapatfőnöke nem is csodálkozik ezen. „Szerintem elég alkalommal elmondta már, mennyire boldog a Haasnál, de franciaként persze hogy fél szemét a Renault fejlődésén fogja tartani” - nyilatkozta Günther Steiner az F1 hivatalos oldalának.

Az olasz kitért arra is, hová képzeli el csapatát debütáló szezonjában. „Remélem, valahol az alsó középmezőnyben leszünk. Mindig nehéz megjósolni az első teszt előtt, hogy ki hol áll majd, de úgy vélem, hogy a Toro Rosso mindenképp előttünk lesz majd - még egy éves motorjukkal is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: