A Williams a legtöbb statisztikai mutató szerint a Formula-1 három legsikeresebb istállója közé tartozik a Ferrari és a McLaren mellett. A közelmúlt azonban korántsem ennyire fényes: utolsó vb-címüket 1997-ben szerezték, 2005 és 2011 között pedig egyetlen futamot sem tudtak megnyerni. Két évvel ezelőtt aztán megindultak felfelé, s 2014-ben és tavaly is harmadikként zártak a konstruktőri tabellán. Versenyt azonban ekkor sem sikerült nyerniük (az egyetlen becsúszott siker Pastor Maldonado máig érthetetlen elsősége a 2012-es Spanyol Nagydíjon), és Damon Hill szerint ahhoz, hogy megtegyék az utolsó, ám annál fontosabb lépést afelé, hogy újra éllovasok legyenek, meg kellene szabadulniuk a Mercedes erőforrásaitól.
„Úgy gondolom, hogy egy csapatnak, amely a világbajnoki címért szeretne küzdeni, stratégiai okok miatt más motorral kell rajthoz állnia” – magyarázta a Sky Sports szakértőjeként dolgozó ex-pilóta. „És szerintem az egyetlen lehetséges alternatíva, ami szóba jöhet, az a Honda. Szívesen látnám a Williamst a Honda erőforrásaival, mert szerintem a japánok vissza fognak vágni.”
„Teljesen katasztrofális évet tudhatnak maguk mögött, de sokat tanultak” – folytatta Hill. „Lehet, hogy tévedek, de ha sikerül azt a fejlődést elérniük, ami várható tőlük, akkor a Williams számára ők lehetnek a legjobb opció ahhoz, hogy a Mercedes és a Ferrari elé kerüljenek.”
A britek 1996-os világbajnokának véleményét erősítheti, hogy nemrég maga Bernie Ecclestone, az F1 nagyura is hangot adott azon elképzelésének, miszerint a Mercedes és a Ferrari gyengébb motorokkal látja el a partnercsapatait – így előbbi értelemszerűen a szóban forgó Williamst is –, hogy azok ne jelentsenek rájuk veszélyt a végső sikert illetően.