DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Így befolyásolta az STR felkészülését a kései motorszerződés

Nem csak a Red Bull, a Toro Rosso F1-es csapata is megsínylette a motorkérdés decemberig tartó megoldását, James Key technikai igazgató viszont úgy látja, volt pozitív vonulata is az ügynek.

A Toro Rosso 2016-ban már a Ferrari tavalyi motorjait fogja használni, de Max Verstappen szerint még így is felülmúlhatják tavalyi teljesítményüket - a csapat csak december elején tudott megegyezni a maranellóiakkal, ami természetesen fennakadásokat szült Faenzában. Amikor James Key technikai igazgatót arról kérdezték, hogy nagyon nehéz volt-e a dolguk a késlekedés miatt, így válaszolt: „Igen és nem is, mert amikor trükkös helyzetbe kerülsz a motorok miatt, az mindig zavaró” - nyilatkozta a brit a Sky Sportsnak.



„Zavaró, mert mindig ezek köré a komplex erőforrások köré kell optimalizálni az autót. Technikai szempontból tehát zavaró, de azt illetően, hogy a csapat mit csinál, szerintem nem jelent nagy különbséget, hiszen eszerint állítod össze a terveket. A tervezésnek különböző fázisait állítottuk fel, és van néhány remek szakemberünk, akik azzal foglalkoztak, hogy minden a lehető legjobban sikerüljön. Sosem szeretjük, ha így alakulnak a dolgok, hiszen megzavarja az autó előkészületeit, de meglepő, hogy mire vagy képes, amikor bizonytalansággal szembesülsz.”

Max Verstappen és Carlos Sainz is remekbe szabott újoncszezont produkált taval, Key pedig úgy véli, rájuk támaszkodva hasonlóan sikeres év vár rájuk, mint 2015-ben. „Biztos vagyok benne, hogy sikerül tovább építkeznünk, hiszen rengeteget tanultunk, és a tavalyi autóval is nagyot tudtunk előrelépni. A legnagyobb részét értjük miért, de vannak olyan területek, melyek megleptek minket, és ahol vártnál jobban tudtunk teljesíteni. Erre lehet építeni a jövőben.”

„Néhány csapatnál új embereket hoznak az autókhoz, hogy kiaknázzák a bennük rejlő potenciált, máshol megváltoztatják a filozófiát, melynek értelmében újratervezésre van szükség, hiszen ez szezon közben lehetetlen. Nagyon sok szűrésre van szükség, de ha megnézzük a közepes és a nagy sebességű kanyarok csúcspontjain elért sebességet, nem maradunk el az előttünk lévő autóktól. Barcelonában például másodikak voltunk az egyik Mercedes mögött a nagy sebességű kanyarok tekintetében. Ez remek jelzése annak, milyen aerodinamikával rendelkezünk” - tette hozzá Key.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: