DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Button a mechanikai tapadásra szavaz

Könnyen lehet, hogy a brit pilóta F1-es karrierje már meg sem éri 2017-et, de a frome-i úgy véli, hogy a szabályalkotóknak a mechanikai tapadás növelését kell szem előtt tartaniuk majd.

Egy évvel a 2017 előtt még mindig nincs tisztázva pontosan, hogy a csapatok milyen aerodinamikai reguláknak megfelelő autókat kell, hogy építsenek - annyit talán ki lehet jelenteni az előzetes hírek alapján, hogy az autók elvileg szebbek és gyorsabbak lesznek majd. Jenson Button - aki csak abban lehet biztos, hogy végigversenyzi az előttünk álló évet - szerint a pilóták azt szeretnék, hogy élvezetesebb legyen az autók vezetése, a rajongók pedig jobb versenyeket akarnak, amihez a gépek mechanikai tapadásának növelése is hozzájárulhat.



„Az egyik legnagyobb változást annak érdekében kell eszközölni, hogy a pilóták élvezzék a vezetést” - nyilatkozta Button az Autosportnak. „Így amikor a versenyzők mosollyal szállnak ki az autóból, vagy úgy, hogy fáradtnak tűnnek, mert nagyon igénybe vette őket a vezetés, szerintem a rajongók imádni fogják. Most sokkal több előzés történik, mint tíz évvel ezelőtt, az emberek mégis azt mondják, hogy azok voltak a legjobb idők az F1-ben. Mechanikai tapadásra van szükség a jobb köridőkhöz, ez pedig nincs hatással arra, amikor egy másik autó mögött haladsz. Az aerodinamika tekintetében leginkább a diffúzorra kell hagyatkozni, hiszen ez az a terület, amely nem befolyásolja a követő autót.”

Az elmúlt két évben számtalan kritika érte az F1-et a Mercedes dominanciája miatt, de Button szerint hamarosan beér a szabályalkotók munkája a sportág izgalmasabbá tételéért. „Úgy vélem, mindent jól csinálnak. Az F1-et komoly kritikák érték, de szerintem sikerül megfordítani a helyzetet, hiszen hallgatnak a kritikákra” - utalt Button a sportág vezetőire. „A csapatok és az FIA is megérti, hogy merre kell tartania a sportágnak, mert innen el kell mozdulni, és fejlődésre mindig van hely.”

„Azzal, hogy az autók hat másodperccel gyorsabbá válnak, visszatérünk 2005-höz, ráadásul a hangzása is jobb lesz 2016-ban, ami nagyon fontos része a sportágnak. Szomorú, hogy most ilyen hangjuk van, hiszen egyáltalán nem olyan, mint amin felnőttem, vagy olyan, mint amikor idejöttem. Remélem, a hangzás javulása jót fog tenni a sportágnak.”

A 2009-es bajnok hozzátette, hogy a szabályváltozások is segíthetnek a McLaren-Hondának a felzárkózásban. „Előre lehet lépni, hiszen ez mindenki számára új lesz majd. Tiszta lappal indulunk, és remélhetőleg segít majd azoknak a felkapaszkodásban, akik hátul vannak. A jelenlegi szabályokkal nehéz áthidalni azt a különbséget, ami a többiek, és köztünk van.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: