Miután a száguldó cirkusz rajongói felébredtek a 2014-es F1-es autók látványa okozta sokkból, szinte egyöntetűvé vált az a vélemény, hogy az új gépek rettentően csendesek lettek, és hibrid V6-os által produkált hanghatás elenyésző a szépen visító V8-asokhoz képest. Példaként álljon itt egy videó, melyet egy rajongó a 2013-as, és a 2014-es Ausztrál Nagydíjakon készített felvételekből vágott össze.
Még szomorúbb a helyzet, ha a Forma-1-et összehasonlítjuk annak nevelősorozatával, a GP2-vel - erről szintén készül páros videó, a 2014-es Spanyol Nagydíjról.
A 2014-es barcelonai, szezonközi teszten a Mercedes próbálkozott afféle kürtőre hasonlító megoldással, hogy növelje a motorok hangját, de versenyen nem vetették be az elképzelést. Az FIA ezért megkérte a Magneti Marellit, hogy kísérletezzen ki további megoldásokat, ők pedig két területen szeretnének javulást elérni.
„Két dolog hiányzik: az amplitúdó, és a magas frekvencia” - idézte az F1i.com az olasz cég sportigazgatóját, Roberto Dallát, aki úgy véli, hogy az utóbbit két, esetleg három kipufogócsővel lehetne orvosolni, a csapatok kérésének megfelelően. „Az a célunk, hogy gázt távol tartsuk a turbinától, mert ellenkező esetben megszűri a magas frekvenciát” - tette hozzá már Andrea Dappiano, a Magneti Marelli hibridrendszerekért felelős projektmenedzsere. „Így nagyobb frekvenciát kapunk, megnövelt hanghatás mellett.”
A megoldások egy részét idén, míg a többit jövőre fogják bevezetni, amikor is komoly módosítások várhatóak az erőforrások terén. „Továbbra is támogatjuk az FIA-t, és folytatjuk a vizsgálatokat” - mondta Dalla. Az FIA-nak meg kell vitatnia ezeket a lehetőségeket a csapatokkal, hogy kiegyensúlyozzuk a hang növelését a teljesítmény veszteségével.”