DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Nagy F1-es évértékelő – Az év híre

Sorozatunk utolsó előtti részében egy szubjektíven értelmezhető kategória következik: a Formula szerkesztői arról szavaztak, kinek mik voltak a 2015-ös esztendő legnagyobb hírei.

Bianchi_e



Balogh Tamás: Sajnos az év legfontosabb híre egy tragédiához kötődik: a 2014-es Japán Nagydíj súlyos sérülést szenvedő Jules Bianchi a suzukai balesete után kilenc hónappal, a hungaroringi futam előtt egy héttel hunyt el. A Renault gyári szinten való visszatérését már több héttel a hivatalos bejelentést megelőzően is biztosra lehetett venni: különösen örömteli, hogy a franciák érkezésével remélhetőleg a Lotus anyagi problémái is megszűnnek. A Formula-1-ben jövőre debütáló Haas pedig Romain Grosjean személyében egy olyan versenyzőt igazolt, aki nem csak rutinos, hanem a tágan vett élmezőnynek is a tagja, s ez jól mutatja, hogy komolyak az amerikai istálló szándékai.

1. Jules Bianchi halála
2. A Renault felvásárolja a Lotust
3. Grosjean a Haashoz szerződik

rb_hun_cs

Berta Kitti: A Red Bull távozása mindenképpen nagy érvágás lett volna a sportnak, ahogy az is, ha a Lotus jövője marad bizonytalan – a Renault-nak sikerült megtalálnia az arany középutat a két csapat között. Sokak szerint a Red Bull fenyegetőzése talán soha nem is volt komoly, egyszerűen ezzel a stratégiával szerettek volna más motort találni. Nagy öröm számunkra, hogy a Hungaroring felújítása megkezdődhetett, így hamarosan már befejeződhet az újraaszfaltozási szakasz.

1. A Red Bull marad a Formula-1-ben
2. A Renault felvásárolja a Lotust
3. Pénz a Hungaroring felújítására

alocrash5

Bognár Viktor: Visszatekintve, az előző szezonhoz képest jóval kevesebb címlapszaggató hírt hozott 2015, így három váratlan fordulatot emeltem ki, amelyek között van pozitív- és negatív kicsengésű is. Mára már szinte teljesen feledésbe merült, ami Fernando Alonsóval történt a szezonkezdet előtt Barcelonában, de az ennek kapcsán született hírmennyiség és a rájuk felkapott tekintetek tekintetében mindenképp ez volt az év témája. Különös forgatókönyvet teremtett, hogy a Red Bull tulajdonképpen önmagával tolt ki a hónapokon át húzódó motormizériájával, emellett pedig a Manor utolsó pillanatban történt felélesztése volt még egy olyan hír, aminek az érkezését nem láthattuk előre.

1. Alonso tesztbalesete és futamkihagyása
2. Senki nem ad motort a Red Bullnak
3. Megmenekült a Manor

bianchi_sing_d

Dezső Attila: A negatív töltetű hírek mindig felülírják a legpozitívabbakat is, az idei hírfelhozatalra pedig rányomta a bélyegét Jules Bianchi halála - a francia pilóta kilenc hónap után adta fel a küzdelmet Nizzában, és költözött az égi versenypályákra. A szezon kezdete után sokan nem akartuk elhinni, hogy megtörténhet, de a sportág egyik legrégebbi futamát kihúzták az idei naptárból, annak ellenére, hogy a világbajnok csapat, valamint két toppilóta is német - 2006-ig pedig két versenyt is tartottak Michael Schumacher hazájában. A Renault gyári csapatként való visszatérése várható volt, de hosszú hónapok agóniája után sikerült csak pontot tenni az ügy végére - jövőre így már három gyári csapat feszülhet egymásnak az F1 színpadán.

1. Jules Bianchi halála
2. A Német Nagydíj törlése az idei naptárból
3. A Renault felvásárolja a Lotust

grosjean_int_cs

Fűzi András: Romain Grosjean helye biztosnak látszott a Lotusnál, a francia mégis úgy döntött, hogy bele vág az ismeretlenbe és jövőre az újonnan érkező Haast erősíti majd az F1-ben, számomra ez volt az év legnagyobb híre.

1. Grosjean a Haashoz szerződik
2. A magyarok voltak az év sportbírói
3. A Ferrari szerződést hosszabbít Raikkönennel

renault_f1_logo

Gellérfi Gergő: A lehető legtovább, sőt inkább azon is túl nyújtotta a Renault a nagy bejelentést, melyre végül csak decemberben került sor: a franciák visszatérnek Enstone-ba, s 2016-tól ismét gyári istállóval szerepelnek az F1-ben. A listám második helyére kerülő hír egy igazi meglepetés volt, mely nem sokkal korábban még csak vad pletykának tűnt, s valami hasonló volt a helyzet Grosjean Haashoz igazolásával – hogy jó döntést hozott-e, az lesz a következő idény egyik legnagyobb kérdése.

1. A Renault felvásárolja a Lotust
2. A Red Bull TAG-motorra „vált”
3. Grosjean a Haashoz szerződik

kimi_nyil_mexiko_cs

Strommer Benjamin: Bár végül „csak” Kimi Raikkönen maradását erősítették meg, egyetlen Formula-1-es hírt sem előzött meg annyi pletyka, mint a Ferrari jövő évi kiadó ülésének sorsát, ráadásul ez volt a pilótapiac legfontosabb kérdése. 2016-ban a versenyzők többnyire ott maradnak, ahol most vannak, az egyetlen átigazolás Romain Grosjean érkezése a Haas csapathoz: nem hittem volna, hogy az amerikaiak le tudnak csapni egy ilyen kaliberű pilótára, a logikus egyébként is az lett volna, ha a francia marad a Lotusnál, amely a jövőben gyári Renault lesz. Ha pedig Renault, az újabb autógyártó érkezése nagy nyereség a következő éveknek, habár a tényleges bejelentésből ebben az esetben mindenféle meglepetésfaktor hiányzott.

1. A Ferrari bejelenti 2016-os pilótáját
2. Grosjean a Haashoz szerződik
3. A Renault felvásárolja a Lotust

maldonado_monza_cs

A végeredmény: Összesen tizenegy hír merült fel a hét szerzőnél, de ezek közül három egyértelműen kiemelkedett. Az első két helyezett egyaránt az enstone-i csapathoz kapcsolódik, annak felvásárlása, illetve vezérpilótájának elvesztése jelentette a legnagyobb szenzációt számunkra idén. A harmadik helyre egy egészen másfajta hír, az elmúlt évtizedek talán legszomorúbb eseménye került, Jules Bianchi halálhíre.

1. A Renault felvásárolja a Lotust
2. Grosjean a Haashoz szerződik
3. Jules Bianchi halála
4. A Red Bull TAG-motorra „vált”
5. A Ferrari bejelenti 2016-os pilótáját

 

Az év pilótája: 1. Lewis Hamilton és Sebastian Vettel, 3. Max Verstappen
Az év csapata: 1. Mercedes, 2. Ferrari, 3. Force India
Az év meglepetése: 1. Max Verstappen, 2. Force India, 3. Carlos Sainz
Az év csalódása: 1. McLaren-Honda, 2. Nico Rosberg, 3. Nico Hülkenberg és Lewis Hamilton
Az év újonca: 1. Max Verstappen, 2. Carlos Sainz, 3. Felipe Nasr
Az év csapatvezetője: 1. Maurizio Arrivabene, 2. Toto Wolff, 3. Lopez, Gastaldi, Lauda és Lowdon
Az év versenye: 1. Magyar Nagydíj, 2. USA Nagydíj, 3. Brit Nagydíj
Az év előzése: 1. Verstappen Nasr ellen (Belga GP), 2. Perez ellen (Brazil GP), 3. Bottas ellen (Monaco GP)
Az év bukása: 1. Sainz (Szocsi), 2. Kvjat (Suzuka), 3. Perez (Hungaroring) és Alonso és Raikkönen (Red Bull Ring)
Az év híre: 1. A Renault felvásárolja a Lotust, 2. Grosjean a Haashoz szerződik, 3. Jules Bianchi halála

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: