Amíg a rali-világbajnokságon sikert sikerre halmoznak, és Sebastien Ogier révén 2015-ben zsinórban harmadik alkalommal ültek fel a világ trónjára, a Volkswagennél egyelőre nem beszélnek Forma-1-es szerepvállalásról, és egyelőre csak annyi biztos, hogy nem szüntetik be egyik sportprogramjukat sem. „A programokat nem fenyegeti az a veszély, hogy töröljük vagy számottevően csökkentjük őket, a sport ugyanis nagyon fontos a csoport és a márkák számára. Nem kérdőjelezzek meg a motorsport-tevékenységeinket” - nyilatkozta nemrég Matthias Müller, a VW-csoport vezérigazgatója.
Bernie Ecclestone számára a mondat harmadik része a legfontosabb, ugyanis ő még mindig azt vallja, hogy a szeptemberben kirobbant emissziós botrányt megszenvedő cégcsoport számára nem is lehetne jobb marketing-platformot találni a Forma-1-nél. Az év azt megelőző részében folyamatosan felröppentek a hírek arról, hogy a Volkswagen, vagy valamelyik testvérmárkája (szinte mindenki az Audiban látta az F1 következő német gyártóját) beszáll az F1-be, akár motorszállítóként, akár gyári alakulatként.
A Red Bull motorkrízise csak felerősítette a hangokat, és mire a vezetők fejében megfogalmazódott volna a beszállás gondolata, kitört a botrány - joggal hihetjük tehát azt, hogy a Volkswagennek kisebb gondja is nagyobb annál, mint hogy egy F1-es projekten törje a fejét. „Remélem nem így van” - nyilatkozta Ecclestone a spanyol Marcának. „Úgy hiszem, a kettőnek nem sok köze van egymáshoz. Ami a Volkswagennel történt, az így vagy úgy, de megesett már mással is. Talán márkaimázs szempontjából most jött el az ideje, hogy belépjenek az F1-be.”