Érdekes csavart jelenthetett volna a versenyben, ha Lewis Hamilton a saját feje után megy a futam utolsó szakaszában, és az előzetesen kitervelt stratégiával szemben kint marad használt lágy abroncsokon. Nico Rosberg annak rendje és módja szerint időben, a 32. körben megejtette második kiállását, Hamilton viszont - annak érdekében, hogy kevésbé kopott abroncsain a verseny végén támadni tudjon - elnyújtotta azt. Egészen addig, amíg felvetette Peter Bonningtonnak, hogy megpróbálja egy cserével teljesíteni a versenyt.
18 körrel a vége előtt ez nem lett volna ördögtől való döntés, de mérnöke szinte beparancsolta a bokszba, mint az az alant lévő beszélgetésből kiolvasható. Hamilton bejött, és lágy gumikat raktak fel az autójára, annak ellenére, hogy Sebastian Vettel 15 körön keresztül szuperlággyal autózott a leintésig, utolsó etapjában pedig két autót is sikerült megelőznie.
„Először is, Lewisnak minden opciót megadtunk, hogy kiválassza, melyik gumit szeretné. Ez fontos volt a rajongók számára” - idézte Toto Wolffot a Motorsport.com. „Mivel nem tudott dönteni, és a szuperlágyak csak 7-8 kört bírtak ki, a könnyebbé váló autó ellenére is lágy gumikról határoztunk a garázsban. Nagyon sok vita folyt erről közte és a versenymérnöke között, melyet nem tudom, hogy adásba vágtak-e. Azt akartuk, hogy esélye legyen a győzelemre, de nem volt meg hozzá a tempója - ő döntött így.”
Íme, a szóbanforgó rádióbeszélgetés:
PB: Még 18 kör van hátra, szerintem ragaszkodnunk kellene a keményebb abroncsokhoz, tartósnak bizonyulnak.
LH: Ha most visszaveszek a tempóból, és vigyázok a gumikra, milyen lassan kell mennem a végéig?
PB: Szerintem ezt lehetetlen megcsinálni.
LH: Kérlek, adjátok meg az adatokat!
PB: Nem éri meg a számokon gondolkozni, kockázatos, és garantálom, hogy nem lenne meg az eredménye.
LH: Azért csak nézzétek meg, ezek a gumik még mindig jóknak tűnnek.
PB: A távolság már 11 másodpercre csökkent, így utolérne és megelőzne minket.
LH: Akkor hívjatok ki srácok, friss gumikért.
PB: Adj bele mindent, Lewis.