DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Elriasztják a szponzorokat az új szabályok?

Az F1 saját hitelességét veszélyezteti, ha komolyan gondolja, hogy 2017-től hibrid hajtás nélküli motorokat is engedélyez. Az ötlet két sebből is vérzik, mutat rá Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke.

Az FIA már ki is írta a pályázatot a 2017-es független motorszállító szerepére. Az új érkezőtől azt várják, hogy 2,5 literes V6-os turbómotorokat gyártson, amelyek nagyjából 870 lóerősek lesznek, ám amelyek a többi gyártó által használtakkal ellentétben nem rendelkeznek hibrid hajtással. Ehhez a motorhoz a többinél alacsonyabb áron juthatnának hozzá a rászoruló csapatok, és így a mezőnyben tulajdonképpen két különböző motorformula küzdene egymás ellen.

Dppi_00115019_302



Az egyik legnagyobb aggodalom ezzel kapcsolatban, hogy hogyan tudja majd az FIA szavatolni a kétféle erőforrás teljesítménybeli hasonlóságát, hogy egyik se jelentsen hátrányt használói számára. Noha a pénzügyileg küszködő Sauber az egyik olyan privát csapat, amely számára vonzó lehetne az új motorformula, Kaltenborn szerint az F1 - már megint - végzetes hibát követne el, ha visszatérne a hibrid hajtást nélkülöző erőforrásokhoz.

„A gyártók és az FIA korábban eldöntötték, hogy a hibridek felé vesszük az irányt, és szerintem a sportnak nem tenne jót, ha most visszafordulnánk. Ha megtennénk, az ismét azt jelentené, hogy valószerűtlenül gondolkodunk. Gondjaink lennének a szponzorokkal is, akik többé nem akarnának ebben részt venni. Nézzük csak meg a Formula-E-t, ők tényleg abba az irányba haladnak, amerre a szél fúj” - méltatta az elektromos sorozatot.

„A másik problémát pedig a megvalósítás jelenti. Két különböző osztály alakulna ki, ami semmiképpen sem jó megoldás. Ez az ötlet senkinek nem tesz jót, inkább arra kellene összpontosítanunk, hogy a jelenlegi motorok költségeit csökkentsük. Mi már a kezdetektől fogva mondtuk, hogy a kiadásokra is figyelni kell. Mindig megígérték, hogy így lesz, csak éppen senki nem tette meg. De most már végképp itt az idő, hogy elfogadható szintre csökkentsük az árakat.”

„Senki nem azt mondja, hogy a V8-as költségekhez kellene visszatérnünk, de kell lennie egy középútnak az akkori és a jelenlegi kiadások között.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: