Az idei átigazolási időszak igencsak lagymatagon indult, mígnem aztán Romain Grosjean felkavarta az állóvizet, amikor eldöntötte, hogy mezőnyhöz 2016-tól csatlakozó amerikai csapathoz, a Haashoz szerződik. Az elmúlt évtizedek, különösen a legutóbbi érkezők hányattatásai azt bizonyítják, hogy újan építkező istállóhoz szerződni nem életbiztosítás, Grosjean és a Haas kapcsolata azonban mégis merőben más irányt vehet. Az Autósport és Formula Magazin elemzéséből kiderül, mekkora kockázatot vállalt az első futamgyőzelmét hajszoló francia, és milyen esélyekkel kötheti ki akár már 2017-ben egy jóval nagyobb csapatnál.
A szezon kezdetén még álomfelállásnak tartott McLaren-Honda-Alonso-Button kvartett lassan, de biztosan rémálommá vált. A nagy újraegyesülésekkel fémjelzett idény lassan a végéhez közeledik, a csapat pedig a konstruktőri 9. helyen szerénykedik. Az autóik nem csak lassúak, de megbízhatatlanok is, ami elsősorban a felkészületlenül érkező Honda rovására írható, két világbajnoki pilótájuk pedig méltatlan körülmények között szenved a mezőny végén. De mi jelentheti a kiutat a gödörből, és időben megtalálják-e ahhoz, hogy jelenlegi pilótáik élvezhessék annak gyümölcsét? Az AFM kórképet ad a McLaren idei szezonjáról.
Beteljesülhet valaha a Ferrari vágya? Egy évvel ezelőtt a kiscsapatok agóniája miatt, nemrég pedig a Red Bull-krízisnek köszönhetően merült fel a mezőny harmadik autókkal való feltöltése. A maranellóiak az elmúlt években különösen favorizálták ezt a szabályváltozást, amely alapjaiban változtathatná meg a Formula-1 képét, akár már 2016-tól. A magazin elemzése rámutat, hogy a Ferrari miért is kardoskodik ennyire az ötlet mellett - ugyanis több téren előnye származhatna egy extra autóból a versenycsapatnak, amelyhez talán már a pilótát is kiszemelték maguknak.
Dolgozott Flavio Briatore utódaként, vezette a BAR–Hondát, és két további alkalommal sikertelenül próbált saját csapatot indítani a F1-ben. David Richards több mint egy évtizeden át forgolódott a királykategória körül, de végül ez lett az egyetlen olyan sorozat, amelyben nem jutott fel a csúcsra. Az Autósport és Formula Magazin mélyinterjút közöl a csapatfőnökkel, aki a hosszútávú versenyek világában továbbra is aktív, de Aston Martin Formula-1-es csatlakozásáról szóló híresztelések fényében még az is elképzelhető, hogy egy újabb próbát tesz majd a királykategóriával.
A Magyar Nagydíj sportszakmai lebonyolításában irigy szem sem találhat hibát: ez már hosszú évek óta így van, ám a harmincadik mogyoródi Formula-1-es vizit alkalmával a Nemzetközi Automobil Szövetség képviselői még a szokásosnál is jobb értékelést adtak a hazai gárda teljesítményéről. A lap erről beszélgetett Oláh Gyárfással, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnökével.
További témák a lapból:
- Orosz és USA Nagydíj versenyriport
- Technika: Erőátvitel
- Dávid Sándor különvélemény rovata
- Feltörték a Hungaroringet
- Magasfeszültség- Elindult a Formula-E új szezonja
- MotoGP: Az év futamát botrányos ütközés követte
- WRC: Ogiernek otthon nem megy
- Borkovic magyar csapattal lett bajnok
- Rali-ob: Félszázadszor a dobogó tetején
- Autókrossz: Nyirádi kettős befejezés
- Magyar Motokrossz-lány - Interjú Makk Nikivel
- Véget ért a magyar gokartbajnokság
- Egy lány és egy autó: Adrienn és a Toyota
A legfrissebb AFM a MotoGP, a rali-vb és a többi népszerű hazai és nemzetközi autósport-széria híreivel és háttéranyagaival megvásárolható az újságosoknál vagy előfizethető a formula.hu megújult weboldalán.