Továbbra sem tisztázott a kérdés, hogy mit hoz a jövő a Lotus és a Renault számára – az egyiknek támogatásra van szüksége, a másik a hírek szerint csak gyári csapattal tudná elképzelni a folytatást, de egyelőre még nem született megegyezés, s semmi nem garantálja, hogy egyáltalán születni fog majd. A feltételezések szerint a dolgok előrehaladását elsősorban a Red Bull körüli bizonytalanság okozhatja, hiszen a franciák jó eséllyel ismét tárgyalásban állnak partnerükkel, akikkel egyszer már szakítottak.
Bár egy szándéknyilatkozatot aláírtak a Lotus megvásárlásáról, ami az enstone-iakat átmenetileg a brit hatóságok előtt is megmentette, ez koránt sem jelenti azt, hogy tényleg sor kerül az üzletre, amit a távozó Romain Grosjean is hangsúlyozott az F1 hivatalos honlapjának: „Egy szándéknyilatkozat már valami, de ez még nem az igazi. Remélem, hogy a csapat végül túléli, már csak az ott dolgozó nagyszerű emberek miatt is” – mondta a francia.
Hogy Renault-üzlettel kapcsolatban nem állnak túl jól a dolgok, az is mutatja, hogy a Lotus két olyan versenyzőt szerződtetett 2016-ra, akik egyaránt jelentős támogatást hoznak magukkal, Pastor Maldonado és Jolyon Palmer személyében. Előbbi egyébként így nyilatkozott a csapat jövőjéről: „Remélem, hogy a következő egy teljesen más év lesz, mint a mostani, több erőforrással. Keményebben kell majd dolgoznunk, különösen ami az autót illeti, s meg kell próbálni erősebben fejleszteni.”
Palmer előreléptetésével felszabadul a tartalékpilótai állás Enstone-ban, ami nagyon értékes pozíció lehet, hiszen egy jövőbeli versenyzői szerződéssel kecsegtet. Bár feltételezhető, hogy a Renault (amennyiben tényleg érkezik) egy francia versenyzőnek adná ezt a pozíciót – s itt elsősorban Jean-Eric Vergne-re vagy az ifjú szupertehetségre, Esteban Oconra gondolhatunk –, a dán BT szerint Kevin Magnussen is komoly jelölt lehet, akit 2017-ben már versenyzőként szerepeltetne a Lotus.
A feltételezésnek kétségkívül lehet alapja annyiban, hogy amennyiben érkezik a Renault, és ismét az ő gyári csapatuk lesz az enstone-i, hosszú távon aligha a Maldonado-Palmer kettőssel képzelik el a jövőt, a harmadik számú pilóta státusza viszont egy ideális lehetőséget jelenthetne a számukra arra, hogy beépítsék a csapatba a majdani versenyzőjüket – legyen szó Magnussenről, Vergne-ről vagy bárki másról.
A csapat a Magnussennel kapcsoltos értesülést – ahogy azt sejthettük – sem megerősíteni, sem cáfolni nem kívánta: „Ez puszta spekuláció, s jelenleg nem sokat foglalkozzunk ezzel.” Ezt persze kivételesen el is hihetjük nekik: egyelőre kisebb bajuk is nagyobb annál, mint hogy ki lesz a harmadik versenyzőjük.