DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Stratégia: Zavarosban halásztak a csapatok

Az időjárási körülmények és a szárazpályás edzések teljes hiánya alaposan hozzájárult az austini F1-es futam izgalmaihoz – Verstappen a verseny felét egy szett lágy abroncson teljesítette, negyedik helyet ért.

A változó pályaviszonyok, illetve a különböző autók eltérő abroncskezelése miatt a szokásosnál is fontosabb kérdésnek bizonyult az austini USA Nagydíjon a megfelelő gumitaktika megválasztása, amit a két valódi és két virtuális safety car-szakasz mellett az is tovább nehezített, hogy a verseny előtt a pilóták egyetlen kört sem tehettek meg slickeken.

pirelli_inter



Bár néhány versenyző túl korán próbálkozott meg a cserével, a többség helyesen kapta el a váltópontot: a nagy többség a 18. vagy a 19. körben rakatta fel a szárazpályás abroncsokat, s az intermediate-ekre többet már nem volt szükség. A biztonsági autós szakaszok változatos stratégiákat tettek lehetővé, érdemes például Max Verstappent kiemelni, aki úgy szerezte meg a negyedik helyet, hogy épp féltávnál rakatta fel a lágyabb Pirelliket – Alonso pedig nála is többet, 30 kört futott ezeken az abroncsokon, míg Nasr öt kerékcserével ért be a 9. helyre.

Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója így értékelte a látottakat: „Halasztások és időjárási problémák után végre eljött a futam, ahol a nedves pálya sokkal inkább izgalmi forrást, mintsem akadályt jelentett. Mivel nem állt rendelkezésükre elég információ, a csapatoknak reagálniuk kellett a körülményekre, így azok jártak a legjobban, akik a legjobban együtt tudtak működni a versenyzőkkel. Gratulálunk Lewisnak, megérdemelte a bajnoki címet, fantasztikus szezonja volt!”

A Pirelli egyébként a kiszámíthatatlan körülmények ellenére helyesen jósolta meg a győztes taktikát: az első öt helyezettből négyen, köztük a két Mercedes, kétszer álltak ki a bokszba.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: