DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Ecclestone: Soha zárt karosszériás autókat!

A zárt karosszériák ügye időről-időre megjelenik az F1-ben, de a sportág első embere szerint helytelen döntés lenne ezen a téren megváltoztatni a történelem során mindig nyitott járgányokat.

Történjék egy baleset, ahol egy pilóta feje sérülésnek van kitéve, és egyből felkapja a média a zárt karosszériás autók ügyét. A 2015-ös, tragikus nyáron különösen sokszor került szóba ez a téma Forma-1-es, és más open wheel-körökben, hiszen Jules Bianchi, majd Justin Wilson halála épp elég okot szolgáltatott arra, hogy az eddiginél még jobban kellene védeni a versenyzők fejét - ha szükséges, akár zárt pilótafülkékkel.



Volt, aki támogatta az ötletet (mint például Jules Bianchi édesapja, vagy éppen Cristiano da Matta, aki saját bőrén tapasztalta meg, milyen érzés nagy sebességnél elütni egy szarvast - a brazil négy hétig feküdt kómában), de a szakma nagy része elhamarkodott döntésnek érezné a bevezetésüket. Az IndyCar négyszeres bajnoka, Scott Dixon úgy látja, számtalan problémát vetne fel, Felipe Massa szerint sem lenne túl helyes ötlet (pedig ő is komoly fejsérülést szenvedett!), Charlie Whiting, az F1 versenyigazgatója pedig úgy véli, hogy több hátránnyal járna a bevezetésük, mint előnnyel.

Szombaton Carlos Sainz autója fúródott be a TechPro-elemek alá a harmadik szabadedzésen, de hála Istennek, semmi baja nem történt. Amikor az eset kapcsán az orosz Tass hírügynökség megkérdezte Bernie Ecclestone-t arról, hogy gondolkozott-e a zárt pilótafülkék bevezetésén, így válaszolt: „Nem, soha. Ez egy veszélyes sport, s bár senki sem akarja, hogy valaki megsérüljön, vagy meghaljon, az emberek cirkuszt és feszültséggel teli versenyeket akarnak látni. Nem akarják, hogy valaki elbukjon, de megtörténhet” - tette hozzá.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: