Alig egy évvel azután, hogy a Manor elődjét, a Marussiát (és persze az azóta megszűnt Caterhamet) csődeljárás alá vonták, az a helyzet, hogy a mezőny 10 jelenlegi csapatából hatnak sem túl fényes a jövője financiális szempontból - ami a legfurcsább az egészben, hogy egyik sem a Diningtonban székelő istálló. Jóllehet, a Manor gazdálkodik a legkevesebb pénzből a mezőny csapata közül (cirka 83 millió euró, ami aprópénz a két csapatot működtető Red Bull több, mint 600 milliójához képest), de a nekik 2016-tól erőforrásokat szállító Mercedes, és a további elemeket adó Williams is lát bennük potenciált, ami egy ütős pilótapárossal megspékelve akár újabb szponzorokat csalogathat a piros-fehérekhez. Így nem lennénk meglepve, ha jövőre már nem stabil kiesőként kellene velük számolni az időmérő edzések első szakaszaiban.
A Mercedes és a Ferrari anyagi helyzete egyelőre megingathatatlannak tűnik, ahogyan a Williamsé is, a többieknél az utóbbi hetekben viszont mindig felütötte a fejét valamilyen probléma. A harmadik legnagyobb költségvetéssel operáló McLarennél már két éve nincs főszponzor (a Chandon érkezése szépségtapasz csupán), és továbbiak távozásától félnek, és a Renault által kiadott szándéknyilatkozat ellenére még mindig óriási adósság lóg a Lotus feje fölött. A Force India és a Sauber nemrég jelentette fel a sportág irányítóit az anyagiak igazságtalan elosztása miatt, a legnagyobb visszhang pedig a Red Bull esetleges távozását kíséri, lévén az osztrákok két csapattal vannak jelen az F1-ben.
„Attól félek, hogy hamarosan megismétlődnek a tavalyi események” - nyilatkozta Bob Fernley, a Force India helyettes csapatfőnöke a Motorsport.com-nak. „A Lotus komoly nyomás alatt áll, de másoknál is hasonló a helyzet, sem a Williams, és sem a Force India nem kap egyenlő részesedést a bevételekből. A skála másik végén pedig ott a Red Bull, ahol úsznak a pénzben, és ők szintén a kiszállást fontolgatják. Ez a két véglet nagyon aggaszt engem, és ahogyan korábban is mondtam, a sportág gerincét a független csaptok adják. Nélkülük szenvedés vár mindenkire.”
„Úgy vélem, hogy sokat vesztenénk a Red Bull távozásával, mert nagyon sokat tettek a sportágért. De a Forma-1 nagyobb náluk, minden halad tovább és fél év múlva azt sem fogják tudni, ki volt a Red Bull. Ugyanez lenne a Force India távozása esetén is. Néhány héten belül azt kérdeznék: ki az a Force India? El kell fogadni, hogy ez a Forma-1, mely igencsak könyörtelen ebből a szempontból, de ennek ellenére sem szabad csapatokat veszítenünk.”
„Ha egy csapat a kiszállás mellett dönt, az lehet igazgatósági határozat, mert elegük van, és valami másat szeretnének csinálni. De lehet egyéni döntés is, mint a Red Bull esetében, mert nem tudják azt a szintet hozni, amit szeretnének - ezt pedig nem tudjuk megakadályozni. Amit viszont igen, az a független csapatok megtartása, akik az üzlet magját képezik.”
Fernley szerint jobb megoldás lenne a kiscsapatokat megtartani, hiszen ők a jó és rossz időkben is kitartottak a sportág mellett - ahelyett, hogy a gyártók érdekeit tartanák szem előtt. „Ha nem csak részt akarsz venni, hanem versenyezni is szeretnél az F1-ben, annak van egy bizonyos ára. Lehetnénk a Manor is, aki csak résztvevő, de a Lotus, a Force India, a Toro Rosso és a Williams versenyezni akar, a középmezőnyben harcolni pedig értéket képez. Az a helyzet, hogy a szponzorpénzek mindig csak a mezőny egyik végére áramolnak, ami károsítja a sportágat. Ha az elosztás egyenlőbben történne, és ha megszabadulnánk a Stratégiai Csoport buta irányítási mechanizmusától, talán stabilabbá válna a helyzet” - tette hozzá érdekes nyilatkozatában a brit.