DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Nem lesz újra egy kiállásos az Orosz Nagydíj

A Szocsiban megrendezett első verseny a tavalyi évből valószínűleg nem fog bevonulni a sportág legemlékezetesebb nagydíjai közé: ez elsősorban a szinte teljes mezőny egy kiállásos taktikájának köszönhető.

Idén a gumikeverékek kiválasztása gondoskodhat arról, hogy ezúttal mindenki kétszer vagy háromszor látogasson a bokszba, ami várhatóan több csatához és előzéshez vezet majd. Míg 2014-ben lágy és közepes keverékek álltak a pilóták rendelkezésére, ezúttal a szuperlágy és lágy gumik szerepelnek a kizárólagos abroncsszállító kínálatában.



„Bizonyos kérdőjelekkel néztünk szembe, mikor első alkalommal érkeztünk Szocsiba, ami elkerülhetetlen bármely új pálya esetében. Azóta viszont sikerült plusz adatokat gyűjtenünk, aminek köszönhetően több információra támaszkodhatunk 2015-ben” – kezdte a Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery.

„Ennek köszönhetően egy lépéssel a lágyabb irányba mentünk el a gumiskálán, amivel a két-három kiállás ablakába léphetünk, amely minden versenyre célkitűzésünk. Mindemellett mi és a csapatok is folytonosan tanulunk a pályáról, a szimulációs technológiák fejlettsége ellenére. Egészen széles a különböző típusú kanyarok palettája, ezért átfogó teszt lesz a gumik számára, a versenyzők pedig a szuperlágy abroncs plusz sebességéből profitálhatnak” – folytatta.

Az Orosz Nagydíjra kijelölt abroncsokról már többen elmondták véleményük: Sergio Perez a tavalyinál izgalmasabb versenyre számít, míg a Mercedes azért aggódik, mert azt a két keveréket jelölte ki a Pirelli, mint a hatalmas visszaesést hozó szingapúri versenyen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: