DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Pirelli: Mi nem toltunk ki a Mercedesszel

Az F1 gumigyártója is megszólalt a Mercedes szingapúri formahanyatlása kapcsán, hiszen a kritikus hangok már megint őket próbálják rossz fényben feltűntetni - pedig akkor se trükközhettek volna, ha akarnak.

A hétvége során a Mercedes sem találta a választ arra a kérdésre, hogy az egész éven át tartó dominancia után hogyan kerülhettek hirtelen két riválisuk mögé az erősorrendben. Még annak a lehetősége is felvetődött a paddockban, hogy a Pirelli gyengébb teljesítményű gumikat bocsátott rendelkezésükre az éjszakai versenyre, és Toto Wolff is elismerte, hogy megfordult a fejében ez a merészen hangzó elmélet.

A Pirelli azonban nem tűrte szó nélkül, hogy ismét rossz hírbe hozza őket az F1, pláne úgy, hogy ebben az ügyben tényleg nem is véthettek semmit. A cég csütörtökön közleményt adott ki, amiben tisztázzák, hogy a gumikat egy véletlenszerű programmal párosítják össze, majd pedig azokat már az FIA, szintén a véletlenre bízva osztja ki a csapatok között.

Dppi_00115014_496



„Teljesen egészében az FIA dönt arról, hogy mely gumikat mely csapatok kapják meg, és hogy azok mikor kerülnek használatba, és az egész folyamat csak azt követően kezdődik, hogy az abroncsok elhagyták a gyárunkat” - mutatott rá Paul Hembery, hozzátéve, hogy egyébként is teljesen egyforma gumikat állítanak elő. „Ez is csak egy módja annak, hogy biztosítsuk a pártatlanságot a csapatokkal szemben, egyedüli beszállítókén pedig erre mindig is nagy hangsúlyt fordítottunk.”

Suzukában Fernando Alonsót is megkérdezték, hogy mit szól a Mercedes hallatlan hanyatlásához. A spanyol ugyan maga is sokféle formaingadozást megtapasztalt az elmúlt évek során, de nem hiszi, hogy a címvédők valós képességeit mutatta az elmúlt hétvége.

„Meglepő lenne, ha mostantól a szingapúri forma határozná meg a Mercedes teljesítményét. Mindannyian sok éve itt vagyunk, és sohasem láttunk még olyat, hogy egy csapat egész évben egy másodperccel gyorsabb mindenki másnál, aztán hirtelen egy versenyre 1,5 másodperces hátrányba kerül. De ez is egy olyan rejtély, amelyre talán soha nem fog fény derülni. Az F1 viszont már csak ilyen - vagy megszokod, vagy lelépsz” - fogalmazott a kétszeres bajnok.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: