A múlt héten derült fény rá, hogy a Malajziai Nagydíjat jó eséllyel át fogják helyezni a neki eredetileg kijelölt 2016-os időpontról. A korábbi tervezet szerint ugyanis szeptember 25-én rendezték volna a sepangi futamot, egy héttel a Szingapúri Nagydíjat követően, csakhogy utóbbi verseny szervezői aggodalmukat fejezték ki emiatt, attól tartva, hogy komoly nézettségcsökkentést okozhat, ha két egymás utáni hétvégén rendeznek futamot egyazon régióban.
Ezt követően merült fel az az elképzelés, hogy Malajzia átkerül a szezon végére, azaz egészen decemberig tarthat az idény, ám ezzel kapcsolatban sokan aggályaikat fejezték ki, s végül Bernie Ecclestone is közölte, hogy ez a megoldás nem valósul meg. Bár arra is joggal gondolhattunk, hogy esetleg az év elejére teszik át a sepangi versenyt, s ilyenformán mégis márciusban kezdődik majd a szezon, most úgy tűnik, hogy más megoldást választanak...
A német Auto Motor und Sport elismert újságírója, Tobias Grüner közölte kedd reggel a Twitteren, hogy a legújabb naptártervezet különös módon oldja meg a problémát. Eszerint a szigapúri, a japán és a maláj verseny három egymás utáni hétvégére kerülne szünet nélkül: szeptember 25-én Marina Bay-en, október 2-án Suzukában, október 9-én pedig Sepangban versenyeznének a pilóták.
Jó kérdés azonban, hogy ez milyen mértékben jelentene megoldást a szingapúriak által felvetett problémára, ahogy az is, hogy a mezőny fel van-e készülve arra, hogy három egymás utáni hétvégén versenyezzenek. Persze ez még csak egy tervezet, ám egy problémára mégis megoldást jelenthet. Az új naptárral kapcsolatban sokan nehezményezték a négyhetes nyári szünet hiányát, amit ebben a felállásban vissza lehet adni a versenyzőknek a belga és az olasz fordulók egy héttel későbbre tolásával:
Augusztus 7. – Magyarország
Szeptember 4. – Belgium
Szeptember 11. – Olaszország
Szeptember 25. – Szingapúr
Október 2. – Japán
Október 9. – Malajzia
Persze tökéletes megoldást ez sem jelentene, hiszen így a szünet után hat hétvége alatt öt versenyt rendeznének, ami szintúgy példátlan lenne az F1 történetében, s a csapatok valószínűleg ez ellen is tiltakozni fognak. Úgy tűnik tehát, hogy ahhoz, hogy a kecske is és a káposzta is megmaradjon, csak a márciusi szezonkezdés visszaállítása jelenthetne megoldást, amire viszont egyre kevesebb az esély, ahogy haladunk előre az időben.