DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Kiszállással fenyeget a Pirelli

Az olaszok már 2017-re akarnak készülni, és ha nem kapják meg azt a 18 napot tesztelésre 2016-ban, akkor könnyen lehet hogy 2017-től más gumigyártója lesz az F1-nek.

Ahogyan arról néhány napja mi is beszámoltunk, a Pirelli csakis olyan feltételek mellett hajlandó abroncsokat gyártani az F1-es csapatok számára 2017-től, ha nem hozzák kényelmetlen helyzetbe a pályán történtek - ugyan a spái defekteket külső hatásnak tudták be, azt elismerik, hogy az igencsak korlátozott tesztnaptárt bizony ők is megszenvedhetik - ezért nem csak a gyakorlások számának növelését akarják elérni, hanem kifejezetten gumiteszteket szeretnének, élpilótákkal.



2017-re szélesebb első (325 mm) és hátsó (425 mm) gumikat terveznek a szabályalkotók, az új konstrukciók egészséges kifejlesztése szempontjából pedig elengedhetetlenek a valós, pályán szerzett adatok. „Egy dolognak mindenképp meg kell történnie, ez pedig a tesztprogram meghosszabbítása, csúcsversenyzők bevonásával, hogy megfelelő gumikat gyártsunk arra a szezonra” - idézte Hemberyt az Autosport. „Szükségük van rájuk, mert ők azok, akik mindig a határon autóznak, akikben inkább megvan az a bizonyos extra, mint a többiekben.”

„De ebben a pillanatban nem is tesztelhetünk, őket sem lehet elérni, így el lehet képzelni, micsoda ellentmondás alakult ki, ez pedig nem helyes a véleményem szerint. Ebben a pillanatban, még messze vagyunk attól, hogy valami történjen. Az első szakaszban meg kell fogalmaznunk, mire van szükségünk, de már korábban is voltak különféle javaslatok az asztalon. Ha ez meg van, azt kell kitalálni, hogyan tudjuk beilleszteni a sűrű versenynaptárba, és egy olyan autót kell használni, amely különbözik az ideitől. A kérésünknek van tehát néhány tényezője, a mérnöknek és a csapatoknak pedig az lesz a feladata, hogy tanácsokat adjanak.”

Arról, hogy Hembery mit követel pontosan, a brit így válaszolt: „Hat, egyenként három napos gyakorlást szeretnénk, melyet követően jöhetnek a 2017-es előszezoni tesztek.” Egyelőre az a lehetőség is fennáll, hogy ha a Pirelli nem kapja meg, amit szeretne, akkor itt is hagyhatja a Forma-1-et. „A tesztelés számunkra feltétel, egyszerűen nem lehet úgy hozzáállni a helyzethez, hogy nem végezhetjük a munkánkat. Nem kaptunk megfelelő támogatást ahhoz, hogy fejlesszünk, hiába kértük folyamatosan. Egy kibővített tesztprogram nélkül nem biztos, hogy a sportágban maradunk 2017-től” - mondta Hembery, aki arra kérdésre, hogy mikor lesz döntés, így válaszolt: „Elég gyorsnak ígérkezik, nem igaz?”

A Pirelli kérései újabb ismeretlent jelentenek a 2017-2019-es időszakra szóló gumiharcban, ami az opponens Michelin malmára hajthatja a vizet.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: