Köztudott, hogy a Red Bull és a Renault között tavaly óta egyre fagyosabb a viszony, köszönhetően elsősorban a motor teljesítményhiányának, mint ahogy az is ismert, hogy a Renault a Lotus megvásárlásával gyári csapatának újraélesztését fontolgatja. A helyzetben azonban hónapok óta nem történt változás, hacsak annyi nem, hogy a Red Bull egyre elégedetlenebbé vált a patthelyzet miatt, hiszen a Renault a feltételezések szerint a tisztázatlan jövője miatt nem akarja elpazarolni a motorfejlesztésre fordítható zsetonjait.
„2016 végéig állunk szerződésben a Renault-val, és értesüléseink szerint a Renault Monzáig dönteni fog a jövőjéről. Amint ez megtörténik, ennek megfelelően cselekszünk majd. Ez a hivatalos válasz” - fogalmazott Helmut Marko az osztrák csapat részéről.
Ám az Auto Motor und Sport szerint a háttérben ennek a patthelyzetnek már véget vetett a Red Bull, hiszen azt írják, hogy a csapat a hét közepén egyoldalúan felbontotta a Renault-val való, 2016 végéig szóló megállapodását, és ennek értelmében már az idei év végén búcsút intenének egykori sikerpartnerüknek.
A Red Bull állítólag egy a szerződésbe foglalt, teljesítményre vonatkozó záradékra hivatkozva hozta meg ezt a döntést, a Renault viszont ezt nem fogadja el, ami akár jogi lépésekhez is vezethet. A franciák ugyanis gyári csapat indítása ellenére is ragaszkodnának partnereikhez, vagyis a két Red Bull-csapathoz 2016-ban, hiszen több ügyféllel az adatgyűjtés és a problémák kiküszöbölése is hatékonyabban menne.
A Red Bull pedig nem véletlenül ilyen magabiztos, hiszen úgy tűnik, már meg is van a tervük a következő szezonra, miután sikerült megállapodniuk a Mercedesszel, így jövőre már a mezőny jelenlegi legjobb motorját használhatnák. Kérdés azonban, hogy a német gyártó mennyire nézné jó szemmel, ha a Red Bull és a Renault ügye bíróságra menne, hiszen a márka számára nem jönne jól, ha egy olyan jogi vitába keveredne egy rivális autógyártóval, amire nincs is szüksége.
Mindezek mellett egyre gyakrabban merül fel a kérdés, hogy a Renault valóban már jövőre át akarná-e venni a Lotust, hiszen az idő pereg, a 2016-os előkészületek már javában zajlanak, és Enstone-ban jelenleg még a Mercedes-motor köré építik a jövő évi autót (még ha friss tapasztalatuk is van a Renault egységeiről is). Lehet, hogy a franciák 2017-es debütálással számolnak, ami érdekes helyzetet teremtene a jövő évre, pláne ha partner nélkül maradnának az F1-ben.
A Red Bullnál mindenesetre nem merültek fel aggodalmak azzal kapcsolatban, ha esetleg utólag kellene beintegrálniuk a Mercedes-motort az autóba, hiszen megvan a szükséges anyagi és technikai fedezetük ehhez. Marko erről is magabiztosan nyilatkozott: „Akár még decemberben is hozzá tudjuk majd szabni az autót.”