Már nem titok, hogy kik a jövőre érkező amerikai csapat elsőszámú kiszemeltjei a két pilótaülésre. Gene Haasék olyan fiatal pilóták körül szaglásznak, akiknek már van tapasztalatuk a Formula-1-ben, és a hírek szerint már csak hárman vannak versenyben: Vergne és Esteban Gutierrez jelenleg nem is rendelkeznek F1-es üléssel, az istálló vezetősége pedig elismerten Nico Hülkenberget szeretné megszerezni, aki viszont nem biztos, hogy feladná ezért állását a Force Indiánál. Ezek alapján a három éven át a Toro Rossót erősítő Vergne erős helyzetben érzi magát, és kész a Formula-E következő szezonjának egy részét is beáldozni, ha megkapná a lehetőséget.
„Hárman vagyunk a két ülésre. Mondjuk úgy, elég jó esélyem van arra, hogy a Haasnál kössek ki. Hogy ebben az esetben mi lesz a Formula-E-vel, arról még korai beszélni. Ha az F1 bejön a képbe, két versenyhétvégén ütközik majd a naptár. Nem tudom, hogyan fogjuk megoldani, de nagyon remélem, hogy szembesülni fogok ezzel a problémával. Ez egy kellemes gond lenne! Egyelőre azonban a Formula-E-re koncentrálok, valamint a Ferrarival való munkámra, ami segíthet abban, hogy megkapjam a Haas ülését” - ismerte el a francia.
Vergne tisztában van vele, hogy tapasztalata értékes lehet az új F1-es csapat számára, hiszen rövid karrierje során már két nagy istállóval is együttműködött.
„A Red Bull képében egy nagycsapattal is volt szerencsém dolgozni, abban az időszakban, amikor mindent ők nyertek. A tartalékversenyzőjük voltam és a szimulátorukban vezettem, amely során rengeteget tanultam. Aztán három évet a Toro Rossónál töltöttem, ahol képes voltam bizonyítani. Nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy hogyan teljesítettem Daniel Ricciardóval szemben: az első évben legyőztem őt, a második nagyon szoros volt, most pedig ő már versenyeket nyer” - célozgatott Vergne, akit végül nem tartott meg a Red Bull.
„Most a Ferrarinál egy új filozófiáról tanulhatok sokat minden idők legnagyobb csapatával. Rengeteg ismeretet tudok szerezni az autó technikai részleteiről. Ez pedig fontos szerepet játszik a Haast illetően. A rajtrácsról ugyan kikerültem, de továbbra is minden hétvégén dolgozhatok a Ferrari szimulátorában, így mindenről első kézből értesülök. Emellett pedig versenyzek is, ami biztosan nem jelent hátrányt.”
Vergne az előző szezonban a Formula-E-ben is egy amerikai csapat, az Andretti kötelékében állt, ám nemrég istállót váltott és a DS Virginhez igazolt át. Lehet, hogy nem véletlenül, hiszen a hét elején lezajló első kollektív teszten az Andretti autója műszaki gondok miatt alig tudott egyáltalán kihajtani a garázsból. A hírek szerint néhány csapat igencsak rosszul áll a saját elektromotor kifejlesztésével, és nem kizárt, hogy ők az egyikek.