DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Zűrzavartól tartanak a csapatok a spái rajtnál

Noha az elmúlt hetekben a csapatok és a versenyzők is semmiségnek titulálták az F1-be a Belga Nagydíjtól érkező szabályváltozást, most mégis olyan hírek keringnek, amelyek szerint igen nagy az aggodalom.

Az FIA júniusban közölte, hogy már idén, szezon közben változtatni fog a rajtprocedúrára vonatkozó előírásokon, azzal a céllal, hogy egy jól elkapott rajt sokkal inkább a versenyző érdeme legyen, mint eddig. A mostani rendszerben ugyanis a felvezető körben a csapatok közlik pilótáikkal a kuplung azon pontos paramétereit, amelyek mellett a legjobban sikerülhet az elrugaszkodás, míg Spától ilyen segítséget már nem vehetnek igénybe a versenyzők, és maguknak kell rájönniük a beállításokra a rendelkezésükre álló hiányos adatmennyiségből.

Eddig bárkit is kérdeztek meg a mezőnyben, mindenki egy kézlegyintéssel igyekezett elintézni az új szabály teljesítményre gyakorolt hatását, ám a német Auto Motor und Sport most arról számolt be, hogy a csapatok valójában nagyon is nyugtalanul várják a következő versenyhétvégét emiatt.

Dppi_00114013_592



„Néhány mérnök nagy zűrzavart jósol Spára. Az elmúlt hetekben a csapatok rengeteg levéllel bombázták az FIA-t, amelyekben arról érdeklődtek, hogy pontosan mi megengedett és mi nem” - írja a lap.

Az AMuS a csapatok személyzetének néhány tagját is idézi, akik szerint valójában most sem fognak tudni sokkal többet tenni a versenyzők, mint korábban, viszont jóval többet veszíthetnek. Egy meg nem nevezett mérnök szerint, ha a pilóta rosszul lövi be a beállításokat, két forgatókönyv egyike valósul majd meg: „Vagy szörnyű rajtja lesz, vagy túlhevíti a kuplungját a verseny későbbi szakaszában.”

A Force India csapatmenedzsere, Andy Stevenson pedig hozzátette: „A versenyzők előre tudni fogják, ha rossz rajtjuk lesz, és semmit nem tehetnek majd ellene.”

A hírek szerint a csapatok különösen amiatt zsörtölődnek, hogy már megint a szezon közepén érkezett egy szabályváltozás, így nem tudtak arra kellően felkészülni, hiszen az idei autókat úgy tervezték, hogy a rajtokat egy tökélyre fejlesztett szoftver kezelje, aminek helyes működéséhez a kuplung optimális beállításait kell betáplálni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: