DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Az FIA közzétette az új rajtprocedúra részleteit

A Nemzetközi Automobil Szövetség eljuttatta a csapatokhoz azt a direktívát, amely az F1-es Belga Nagydíjtól szabályozza majd a rajtot érintő információk mennyiségét a bokszból a pilóta felé.

Manapság túl könnyű vezetni az F1-es autókat – mondják a fanyalgók, akik egész sokan lehetnek, mivel a Nemzetközi Automobil Szövetség a Belga Nagydíjtól ismét szigorítani fog a rádióforgalmon, valamint a pilóták is kevesebb segítő kezet kapnak a rajtprocedúra alatt. Az FIA a Sportszabályzat 20.1-es pontjának („A pilótának magának kell vezetnie az autóját segítség nélkül”) figyelembe vételével módosított regulákon: a Motorsport.com információi szerint Charlie Whiting tudatta a csapatokkal, hogy „a pilóták csakis egyedül lesznek felelősek a rajtjukért.”



A TD/017-15 „kódjelű” technikai direktíva (Rajtgyakorlat és Rajtprocedúrák) szerint az FIA az eddigieknél jobban felügyeli majd a kuplung úgynevezett harapási pontját, technikai részről és a tervezett rádiós szigorítások oldaláról is. Ez a bizonyos harapási pont nem lesz módosítható attól a pillanattól kezdve, hogy az autó először elhagyja a garázst a bokszutca kinyitása után, egészen a rajtlámpák kialvásáig. Emellett az FIA határt húzna annak is, hogy a bokszfalról mennyi információ érje a pilótát ezzel kapcsolatban, és a versenyzők a kormányról sem érhetik majd el a harapási pont-kereső, vagy bármelyik ezzel kapcsolatos funkciót.

 

A direktíva megszorításokat jelent a rádióforgalmazás terén is: a felvezető körben csak a biztonsággal és versennyel kapcsolatos információkat szabad a pilóták fülére mondani, technikai iránymutatást (például a rajtprocedúrát segítő megoldásokat) nem. A biztonságot érintő információk közé tartoznak a következők: kritikus probléma az autóval, figyelmeztetés defekt, vagy defektveszély esetén, vagy figyelmeztetés az ellenfél autójának problémájára. További információk lehetnek még a bokszba hívás sérült autó vagy a verseny feladása esetén, a zászlójelzések (sárga és piros zászló, vagy a rajtprocedúra megállítása), vizes pálya, olaj vagy alkatrész bizonyos kanyarokban, vagy pozíciócsere más versenyzőkkel (ha az illető ott ragadt a rajtrácson a felvezető kör előtt).

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: