DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Grosjean a Nobel-díjért hajt

A francia pilóta nincs kibékülve a Michelin ötletével, azaz hogy a franciák 2017-től tartósabb gumikat akarnak az F1-ben - egy kérdésre viszont csak akkor tudna válaszolni, ha Nobel-díjat kapna érte.

A Michelin a Pirellivel karöltve harcol az F1 egyedüli gumibeszállítói pozíciójáért a 2017 és 2019 közötti időszakra, de a francia gyártó saját elképzeléseit szeretné megvalósítani a száguldó cirkuszban. Noha Bernie Ecclestone teljesen elégedett a Pirelli munkájával, a Michelin tartósabb abroncsokat és 18 colos kerekeket szeretne – olyanokat, melyeket a Formula-E mezőnye is használ.

A Michelin motorsport-főnöke szerint elég rossz képet festenek a gumiiparról a rövid etapok után eldobott abroncsok, Paul Hembery viszont azzal vágott vissza, hogy az F1 vezetői több kiállást, ezáltal nagyobb mértékű kopást akarnak, aminek ők tökéletesen eleget is tesznek. Romain Grosjean úgy véli, hogy az F1-es mezőny véleménye megoszlik ebben a kérdésben, ő maga viszont jobban örülne neki, ha kevésbé konzervatívak lennének a Pirellik, úgy, mint 2014 előtt.



„Szerettem azokat az abroncsokat, de ha Felipe Massát kérdeznék, valószínűleg mást mondana – mindenki másképp áll hozzá” – idézte Grosjeant az ESPN F1-es oldala. „Úgy gondolom, hogy megkönnyítették az előzést, mert akkor tudtál az előtted haladóval menni, most viszont nem ez a helyzet. Jó volt, amikor azon kellett gondolkodtunk, hogyan változtassuk meg a kopás mértékét. Ez azt jelentette, hogy a verseny elején takarékoskodtunk a gumikkal, ami előnyt jelentett a többiekkel szemben, és meg lehetett próbálni az előzést. Most mindenki a határon autózik velük, így már nem lehet ilyen előnyt szerezni velük.”

Grosjean egy közelmúltbeli példát is felhozott az előzés nehézségére. „Ausztriában Perez mögött voltam a rajt után, ő lágyakon volt, én pedig szuperlágyakon autóztam. Tehát előnyben voltam vele szemben, mégsem tudtam megelőzni, mert akárhányszor közel kerültem hozzá, nagyobb mértékben használódtak el az abroncsaim. Arra kell koncentrálnunk, hogy hogyan lehet közelebb kerülni egy autóhoz ilyesfajta veszteség nélkül.”

„2012-ben és 2013-ban, amikor elkoptattuk a gumikat, a mögöttünk haladónak esélye nyílt az előzésre. Most viszont eléggé egyenletes lett a helyzet, és ha egy körön belül túllépsz egy bizonyos határt, elveszted a tapadást, a másik autóhoz közeledve csökken a leszorítóerőd és elkezdesz csúszkálni, ami megnehezíti az előzést” – monda Grosjean. Amikor arról kérdezték, hogy a tartósabb gumik miatt az elől haladó később tudna fékezni, ezáltal ismét csak megnehezítve az előzést, így válaszolt: „Ez is jó kérdés, amire nincs mágikus válaszom. Kapok Nobel-díjat érte, ha megmondom?”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: