DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

A gumik érdekében több tesztre lenne szükség

Tovább csökkenti az F1 a tesztnapok számát a 2016-os szezonban, a Pirelli azonban tiltakozik a döntés ellen. A csapatok hamarabb kopó gumikat kérnek tőlük, ehhez pedig szükségük lesz információgyűjtésre.

A tavalyi szezonban még négy helyszínen tesztelt a Formula-1-es mezőny nagydíjak után, idén már csak kettőn – Spanyolországban és Ausztriában. Jövőre a téli teszteket nyirbálják meg, három helyett csak kettőt tartanak, mindet Barcelonában. A csapatoknak így csak nyolc nap áll rendelkezésükre, hogy felkészüljenek a szezonra. És nem csak nekik: a gumiszállító Pirellinek is, amelytől kifejezetten kérték, olyan abroncsokat gyártson, amelyek gyorsabban kopnak, mint idén. Ha nekik nem jut elegendő lehetőségük információgyűjtésre és fejlesztésre, annak levét az összes csapat issza meg.

„Számunkra határozottan ez a helyzet” – mondta az olasz cég motorsportfőnöke, Paul Hembery a Sky Sportsnak, mikor arról kérdezték, visszalépés-e az aktuális tesztkorlátozás. „Állandóan új kéréseket kapunk, még most is, hogy legyünk kicsit agresszívabbak jövőre. A csapatok azt mondják, hogy agresszívabb gumit akarnak, több tapadással, ez pedig kicsit késői kívánság. Ez azt jelenti, hogy több tesztlehetőséget fogunk kérni.”



„Tévedhetsz egy kicsit, és már az egykiállásos versenyeknél tartunk, mint az utóbbi három nagydíjon. Az emberek erre panaszkodnak, azt mondják, vissza kell térnünk oda, ahol néhány éve tartottunk” – magyarázta Hembery. A Pirellit akkoriban még azzal vádolták, hogy a gumik elfogadhatatlanul hamar elkopnak.

A Michelin, amely szintén beadta pályázatát, hogy 2017-től a sportág egyedüli abroncsszállítója legyen, azt kritizálta, hogy a Pirelli kizárólag a show érdekét szolgálja, ahelyett, hogy a tartós gumik ideáljának felelne meg. „Csak a magunk nevében tudok beszélni, az idei találkozók alapján pedig kicsit mást látunk. Minden csapat arra kért minket, hogy legyünk agresszívabbak, és úgy érzik, a versenyzés izgalmasabb volt, mikor a gumistratégia is nagyobb szerepet játszott, a közönségnek nyújtott termék pedig jobb volt. Pillanatnyilag az FIA-val és csapatokkal másféle párbeszédet folytatunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: