DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

"Gumiháború? Ordítanánk az örömtől!"

A Michelin továbbra is azért harcol, hogy 2017-től két gyumigyártó lássa el egyszerre a csapatokat - a franciák szerint nem ugranának meg a költségek olyan mértékben, amitől sokan félnek.

A Michelin eltérő elképzelései ellenére is beadta a pályázatát, hogy a 2017-es szezontól ők is F1-es gumigyártóvá lépjenek elő – 11 évvel legutóbbi kalandjuk után. Addig a pillanatig a Bridgestone-nal harcoltak, és a tesztnaptár kordában tartása nélkül a költségek is az egekbe szöktek. Ennek megakadályozása érdekében a japánok 2007 és 2010 között voltak egyedüli beszállítók, és ezt követően is csak egyetlen gyártó, a Pirelli látja el abroncsokkal az egész F1-es mezőnyt.



A franciák nem csak vissza szeretnének térni az F1-be, nagyon örülnének neki, ha újból kitörne a gumiháború – azaz a Pirellivel együtt harcolhatnának a csapatok kegyeiért. „Imádnánk, és ordítanánk az örömtől Clermont-Ferrandban” – mondta Pascal Couasnon, a Michelin motorsport főnöke a Motorsport.com-nak. A gumiháború ellenzői a költségek elszabadulásával érvelnek, de a Michelin szerint több okból sem történne így.

„Sokkal drágább az egész, mintha magunkban lennénk, de teljesen más idők járnak, mint 2005-ben és 2006-ban. A tesztnapok száma limitálva van, ez már magában keretet szab a költségeknek. Ráadásul a csapatoknak sokba kerül, hogy jobban megértsék a gumik működését, és jobb teljesítményt sajtoljanak ki belőlük – többet költenének, ha kétféle gumigyártó lenne? Nem gondolom. A sportautóknál is ott vagyunk a Dunloppal együtt, de a költségeket kordában tartják. Úgy vélem, lehetséges a verseny a gumigyártók között – nem mondanék háborút, mert amikor erről van szó, mindenkinek a kimeríthetetlen források jutnak az eszébe. De ha kontrolláljuk, jó verseny sülhet ki belőle” – mondta a francia.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: