A Pirelli versenyt követő sajtóközleményében értékelte a látottakat, s első megállapításaként azt emelte ki, hogy a korai safety car-szakasz vezethetett ahhoz, hogy az egy kiállás volt a domináns taktika a mezőny számára – bár korábban lehetségesnek tartották azt is, hogy sokan megpróbálkoznak majd a két cserével is. Az alacsony hőmérséklet is hozzájárult ehhez, hiszen mindössze 24-27 fokos volt az aszfalt.
Mindössze négy versenyző rajtolt a keményebbik keveréken, de mivel Kimi Raikkönen igen hamar kiesett, csak Perez, Maldonado és Ricciardo esetében figyelhettük meg az alternatív stratégia eredményességét: végül a 7., 9. és 10. helyen értek célba. Az ausztrál teljesítette a leghosszabb első etapot, ő 50 kör elteltével cserélte le az abroncsait.
Paul Hembery sportigazgató így értékelte a látottakat: „Eredetileg is azt gondoltuk, hogy az egy kiállásos stratégia a valószínűbb ma, a korai safety car-szakaszt követően pedig már kétség sem férhetett ehhez. A hűvös idő ellenére a gumik hozták az elvárt teljesítményt, a versenyzők ki tudták hozni belőlük a lehető legtöbbet.”
Az igazság pillanata: Egy kiállásos stratégiát jósoltunk a győztesnek, s Nico Rosberg pontosan ezt is választotta. Azt vártuk, hogy a szuperlágyas rajtot követően a 25. körben áll majd ki kerékcserére a futamgyőztes, ám végül ennél később, a 33. körben került sor erre, amiben a korai biztonsági autós szakasz is segítette Rosberget.