DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Top3: Két elfékezés = első sor

Lewis Hamilton és Nico Rosberg is elárulta, miért csúsztak ki az F1-es időmérő végén, Sebastian Vettel pedig kicsit szomorú volt, hogy nem tudta kihasználni az előtte adódó lehetőséget.

Karrierje 45. pole-pozícióját ünnepelheti Lewis Hamilton az Osztrák Nagydíj időmérője után – bár az első hely az első hely, némi keserűség azonban maradhat benne, hiszen nem tudott javítani legjobb idején megpördülése miatt. Pillanatokkal később a tőle addig két tizeddel lassabb Nico Rosberg is elfékezte magát az utolsó kanyarban, Sebastian Vettel pedig nem tudta felvenni a versenyt az Ezüstnyilakkal. Így minden maradt a régiben, így az idei nyolc versenyből Lewis Hamilton hetedik alkalommal is a mezőny éléről indulhat vasárnap.



„Mindenki számára nehéz nap volt a mai, különösen a pályán uralkodó viszonyoknak köszönhetően. Hálás vagyok azért, hogy remekül össze tudtam rakni az első körömet a Q3-ban, a másodikat pedig még inkább meg szerettem volna nyomni, csak elfékeztem a hátsó gumikat” – mondta Hamilton az időmérő után. „A Ferrari és a Williams is remek tempót mutatott egész hétvégén, így kemény versenyt várok holnapra, viszont a gumik nem fognak nagy problémát okozni.”

Hamilton hibájából Rosberg könnyen hasznot húzhatott volna, de az utolsó kanyart kiegyenesítette, a kavicságyból pedig már nem volt visszaút. „Ráhajtottam a műfűre az utolsó előtti kanyarban, és talán még egy kicsit nedves volt, vagy valami hasonló, de már nem tudtam bevenni az utolsó kanyart. Lewis köre két tizeddel gyorsabb volt, mint az enyém, és a kicsúszásomig két tizedet hoztam rajta, így a határon autóztam, hogy megelőzzem. Nem csak az utolsó szektor, az egész pálya nehéz, hiszen keményen meg kell támadni a kanyarokat, hogy jó kört fussunk, és így könnyű hibázni.”

Sebastian Vettel a három szabadedzésből kettőt is megnyert, de az időmérőn már tudott közel kerülni a Mercedesekhez. „Ma is úgy gondoltam, hogy megelőzhetem őket, de sajnos túl gyorsak voltak. Mindent megpróbáltunk, és különösen a szabadedzések után úgy tűnt, hogy jók lehetünk, de a Q3-ban a Mercedes-motoros autók felhúzták magukat – nem csak az első sorban lévő srácok, hanem a Williamsek is jobbak voltak, mint az edzéseken. Sok munka van még hátra, és boldog vagyok a harmadik hellyel, de ahogy mondtam, szerettem volna közelebb kerülni hozzájuk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: