DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Red Bull: Vagy a Renault, vagy semmi

Dietrich Mateschitz ismét megszólalt csapata motorkérdésével kapcsolatban: a két F1-es csapatot tulajdonló osztrák szerint nem fognak más erőforrásokra váltani jövőre.

Úgy tűnik, minden napra jut egy nyilatkozat a Red Bull-Renault tengely problémái miatt: csütörtökön Dietrich Mateschitz intézett kemény kirohanást a franciák felé, pénteken a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner mondta azt, hogy ha az osztrák szót kér magának, arra nem árt odafigyelni. Most ismét a főnökön van a sor, aki úgy vélekedett, hogy egyedül a Renault oldalán fognak harcba szállni jövőre, megcáfolva azokat a híreket, melyek a ferraris partnerkapcsolatról, pláne a Volkswagen/Audi beszállásáról szóltak.



Mateschitz azt is elmondta, hogy a teljes kiszállás is opció számukra, főleg akkor, ha a Renault nem lesz képes megbízhatóbb motorokat gyártani. „Nem fogunk még egy szezont kihúzni ilyen körülmények között” – idézte az osztrákot az Autosport azzal kapcsolatban, hogy a vb-címek után ez már a második idény, amikor nem tudnak tartósan birokra kelni az élmezőnnyel. „Tavaly legalább sikerült megszereznünk a második helyet a bajnokságban, és háromszor nyerni is tudtunk – idén viszont sehol sem vagyunk.”

Ami a Red Bull F1-ben maradását illeti, hozzátette: „A Renaultnak biztosítania kell, hogy jelentős javulást szeretnének elérni, hogy megtudják csinálni, és hogy ki is fogják fizetni.” Mateschitz elutasította a saját F1-es motor tervezéséről szóló pletykákat is. „Nem vagyunk motorgyártók” – mondta. „Ha ügyfélcsapatként versenyzünk, a motorteljesítmény 30-40 lóerővel is kevesebb lehet, így nincs reális esély a világbajnoki címre.” A Red Bull tulajdonosa viszont kikötötte, hogy az Osztrák Nagydíj jelenleg 2020-ig szóló szerződése nem forog veszélyben, még az energiaitalosok kiszállása esetén sem.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: