DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Büntetések sora: Alonso már 25-nél jár!

Legalább 27 fős F1-es mezőnyre lenne szükség, hogy Fernando Alonso egy szombati pole-pozíció esetén ne az utolsó helyről kezdje meg a vasárnapi Osztrák Nagydíjat. De hát a pole veszélye sem fenyegeti…

Aki szimpatizál a McLarennel, az továbbra se nézzen ide, még mindig nagyon távolinak tűnnek a szép jövőről festett víziók! A kétszeres világbajnok Fernando Alonso idén még pontot sem szerzett, az Osztrák Nagydíj hétvégéjét már eleve egy 20 rajthelyes büntetés tudatában kellett megkezdenie a kényszerű alkatrészcserék miatt, de még ezt is volt hová fokozni!

Pénteken újabb rémálomszerű nap következett a sorban: délelőtt egy elektromos kábelköteg csatlakozó meghibásodása, valamint egy kisebb váltóprobléma állította őt partvonalon kívülre, majd délután csapattársa, Jenson Button autójában ment tönkre egy gyújtógyertya, ami után elővigyázatosságból Alonsót is kiintették a bokszba. És még mindig nem értünk a felsorolás végére!



„Holnap 25 helyes hátrasorolással számolunk Fernando esetében, mert miután 20-at már korábban összegyűjtöttünk, úgy voltunk vele, hogy ’tudjátok mit, cseréljük ki az MGU-K-t is, miért ne?!” – hallatszott ki némi önirónia Eric Boullier csapatfőnök nap végi nyilatkozatából.

Noha ennyi kudarc és balszerencse egy idő után a világ legoptimistább emberét is letörné, Boullier valami egészen hihetetlen módon most is megtalálta a pozitívumot a McLaren napjában. „Az első jelek alapján úgy tűnik, hogy az új fejlesztési csomagunk beváltotta a hozzá fűzött reményeket. A pontos számokat nem ismerem, mert ma nem tudtunk elég időt eltölteni a pályán, de a pilóták visszajelzései alapján azt kaptuk a fejlesztésektől, amit vártunk. Az új, rövid orr körül egy komplett új első szárnykialakítást használunk – új légterelő, új padló, új szárny. Több leszorítóerőt értünk el, pusztán aerodinamikai eszközökkel” – magyarázza a francia szakember annak a fejlődésnek az okait, ami a külső szemlélők számára továbbra is abszolút láthatatlan formában ölt testet.

A McLaren idei küszködéséről sok mindent elmond, hogy noha új, rövid orrkúpjuk végre átment a törésteszten, a délelőtti edzésen mégsem használhatták az új elemet, miután egy félreértés folytán problémák adódtak a papírügyekkel, amibe az FIA felügyelői belekötöttek. Délutánra már minden irat a helyére került, így Alonso MP4-30-asa délután már sokkal esztétikusabb első orral álldogálhatott a bokszban az edzés nagy részében.

„Ma sok időt veszítettünk különféle apró műszaki gondok miatt, pedig nagy szükségünk lett volna a pályán megtett kilométerekre, hogy az új aerodinamikai elemek optimalizálásával javítsunk az autó teljesítményén. Remélhetőleg holnap pótolni tudjuk a ma elvesztegetett időt” – fogyott el mostanra az év elején tapasztalt optimizmusnak a legkisebb csírája is Alonso nyilatkozatából. 

Button viszont még mindig hisz a mesékben – a brit jelenleg abban bízik, hogy holnap már ő is megkapja a McLaren új első szárnykialakítását, vasárnap pedig a biztonsági autó aktív szerepvállalásáról reméli előrejutását. „Trükkös lesz számunkra a hétvége folytatása, mivel valószínűleg kapunk némi rajthelybüntetést. Amikor így jársz, akkor a versenyen szükséged van egy biztonsági autós fázisra ahhoz, hogy újra esélyed legyen jó eredményt elérni, ezért ebben bízom. Most minden a fejlődésről és arról szól, hogy megpróbáljuk kihozni a legjobbat abból, amink van, és minél több tudást szerezzünk a következő nagydíjra” – tekintett előrefele a 2009-es világbajnok.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: