Öt-hat másodperccel gyorsabb autók, nagyobb fordulatszámú motorok, szélesebb abroncsok és kisebb súly: nagyvonalakban ezekre a változtatásokra számíthatunk 2017-ben. Eredetileg azonban az F1 Stratégiai Csoportja a tankolás visszatéréséről is beszélt, azt viszont a csapatok elvetették: valójában még nagyon sok a bizonytalan pont következő utáni szezont illetően. Ezeket szeretné tisztázni a Ferrari minél hamarabb.
„Abban az évben jelentősen változtathatunk a szabályokon, arra vonatkozóan, milyenek legyenek az autók, hogyan tekintsünk a motorerőre és aerodinamikai oldalra. Össze kellene szedni magunkat, és elvégezni a munkát” – idézi az Autosport a Ferrari elnökét, Sergio Marchionnét, aki a Kanadai Nagydíjra is ellátogatott, méghozzá épp azért, hogy ezekről a tervekről egyeztessen. „Bernie, én és a többi csapat felismerjük, milyen fontos helyes döntéseket hozni a sport fejlődése érdekében.”
„Azt mondani, hogy ő, én és a gyártók boldogok vagyunk a sport elmúlt négy-öt évben mutatott irányával, istenkáromlás lenne. Ez nem igaz. Kihívás áll előttünk, a Ferrari pedig már kinyilvánította, részt akar venni a sport formálásában. Beszéltem Dieter Zetschével (a Mercedest birtokló Daimler konszern feje), valamint az F1 Bizottság más tagjaival is, Toto Wolffal, Niki Laudával és így tovább.”
A riválisok is egyetértenek azzal, hogy a sportot – szem előtt tartva a költségeket is – izgalmassá, a rajongókat szórakoztatóvá kell tenniük. „Az autózás csúcsának kellene lennünk. Semmi sem fejlettebb technológiailag, nem kiszámítatlanabb kimenetel szempontjából, mint ez, ahol a versenyzők és technológia kombinációja számít. Ezt a hajtóerőt ne pusztítsuk el. Amint már mondtam, csődbe lehet menni ezzel az üzlettel, ezért óvatosnak kell lenni. De létfontosságú, hogy olyat alkossunk, ami közönségeket vonz.”