DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Ferrari: Mi is hittük magunkat legyőzhetetlennek

Miközben a Ferrari, a Renault és a Honda meggyőzni igyekszik az FIA-t arról, hogy töröljék el az év közbeni motorfejlesztés tilalmát jövőre, a Mercedes elvileg blokkolhatja ezt a törekvést, hogy így konzerválja jelenlegi erőfölényét.

Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke azonban óva inti ettől az Ezüst Nyilakat, emlékeztetve rá őket, hogy nem is olyan nagyon rég ők is jártak hasonló cipőben, és épp ezért ők már tudják, hogy bármikor fordulhat a kocka…

„Szerintem a Mercedes is meg fogja érteni, hogy nem helyes konzerválniuk a szabályokat csak azért, hogy így őrizzék meg jelenlegi pozíciójukat. Bárkit, aki azt hiszi, hogy elpusztíthatatlan versenyelőnye van, emlékeztetnék rá, hogy mi történt, amikor a Ferrari győzelmi sorozata megszakadt. Addig azt hittük, legyőzhetetlenek vagyunk, azóta viszont már hat éve a poklok poklát járjuk, és most kezdünk végre kimászni belőle. Semmi sem tart örökké” – figyelmeztette a fő riválist a Presidente, mielőtt hozzátette:



„A sportág jelenlegi működése és szabályai mind-mind annak az eredményei, hogy az éppen aktuálisan vezető pozícióban levő csapatok megpróbálták megvédeni a saját előnyüket. Ebben a Ferrari éppen annyira bűnös, mint a Mercedes. Megértem őket, mert mi is pontosan ugyanezt tettük, amikor mi voltunk hasonló helyzetben, mint most ők. De vajon ez a jó a sportnak? Aligha” – fejtegette a témát Marchionne, aki az Autosportnak adott nyilatkozatában azt is hangsúlyozta, a motorfejlesztés újbóli engedélyezését is úgy kell végrehajtani, hogy közben a költségeket ésszerű kereteken belül tartsák. 

„A nyílt verseny újból ki fogja egyenlíteni a játékmezőt, de ezt is ésszerű módon kell véghezvinni, nem csődbe taszítva a csapatokat. A problémát az jelentheti, hogy megnyitjuk a motorfejlesztési versenyt, akkor mérnöki részről egyből egy csomó olyan innovatív megoldás fog beérkezni hozzánk, amik csődbe vinnének bárkit. Ez a sport fénysebességgel nyeli el a pénzt, és ez alatt nemcsak a versenyzőkre gondolok, akik a földkerekség legdrágább emberi teremtményei. Mellettük ott vannak még a mérnöki és fejlesztői infrastruktúránk fenntartásának költségei, és már most érvényben van néhány pénzügyi megszorítás, hogy néhány kiscsapat életben tudjon maradni. Ha anélkül nyitjuk meg a motorfejlesztést, hogy határokat szabnánk neki, akkor a költségvetések is a végtelenbe szöknének. Márpedig a költségeket mindenképp korlátok között kell tartanunk, de az már egy tréfásabb kérdés, hogy mégis hol húzzuk meg a határokat?” – mondta el a Ferrari vezére.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: