A nyertes taktikának azonban az egy kiállás nevezhető – a dobogóra álló Hamilton, Rosberg és Bottas szuperlágy gumin kezdték a nagydíjat, majd mindannyian három körön belül váltottak a lágy keverékre. Az első pontjait megszerző Pastor Maldonado szintén ezt a stratégiát alkalmazta, a venezuelai teljesítette a Kanadai Nagydíj leghosszabb etapját, lágy abroncsokon 53 kört teljesített.
Két versenyző is figyelemreméltó felzárkózást mutatott be a rajtrács hátsó traktusából: Felipe Massa az egy kiállásos stratégiával jutott el a hatodik helyig (ő maradt kint leghosszabb ideig szuperlágy abroncsokon, szám szerint 33 körig), Sebastian Vettel kétszer cserélt kereket, így lett ötödik. Utóbbi ferraris csapattársa, Kimi Raikkönen – a legeredményesebb célba érő két kiállással, negyedik helyezett – futatta meg a verseny leggyorsabb körét, 1:16.987-et szuperlágy abroncsokkal. Lágy gumikon 1:17.105-tel Vettel bizonyult legjobbnak. A Mercedes-pilóták legerősebb idejét 1:47.472-vel Lewis Hamilton teljesítette lágy abroncsokon.
„Ahogy számítottunk rá, a pálya különleges karakterisztikájából adódóan a gumifogyás különösen alacsony volt mindkét keveréken. Ez némi kritikához vezethet, mivel a cél az, hogy egynél több kiállás legyen a versenyeken. Csupán négy elérhető specifikációval néha nehéz feladattá válik tökéletes megoldást találni minden helyzetre. Ennek ellenére láthattunk különféle elgondolásokat a stratégiát illetően a csapatok részéről. A hátrébbról induló versenyzők javítani tudtak kilátásaikon azzal, hogy valami mást tettek, mint közvetlen riválisaik” – értékelt Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója.