23 éve rendezték az utolsó Forma-1-es futamot a közép-amerikai országban, az idei visszatérés pedig már fél évvel a verseny előtt óriási sikert aratott: az összes állójegyet pillanatok alatt elkapkodták, de a várható 300 ezres tömeg ellenére is tudják a szervezők, az igazi kihívás az lesz, hogy 2016-ban visszacsalogassák az embereket az Autodromo Hermanos Rodriguez-re.
Federico Gonzalez, a Mexikói Nagydíj ügyvezető igazgatója a Motorsport.com-nak adott exkluzív interjújában kifejtette, hogy miért olyan nagy a várakozás a november 1-i futammal kapcsolatban. „23 évig nem volt itt versenyünk, a városnak 20 milliós a lakossága, és a belépőjegyek is elfogadható árban vannak – ezek mind segítenek. Az igazi kihívás azonban az lesz, hogy fenntartsuk ezt a lelkületet a rajongókban. A következő években folyamatosan ezzel a kihívással fogunk szembesülni.”
A mexióiak újra felfedezett érdeklődését az F1 iránt Sergio Perez és Esteban Gutierrez szereplése hozta meg, és Rodrigo Sanchez menedzserigazgató szerint olyannyira jól alakult az elővételi időszak, hogy új lelátókat kellett felállítani. „Márciusban kezdtük a jegyárusítást, a rajongók válasza pedig elképesztő volt. Nem akarok önteltnek tűnni, de valószínűleg ez annak köszönhető, hogy jól végeztük el a házi feladatunkat.”
„Mostantól arra koncentrálunk, hogy sikeres versenyt rendezzünk, és hiába voltunk sikeresek jegyeladás terén, sok mindent kell még tennünk. Garantálnunk kell a világszínvonalú élményt, hogy az emberek boldogak legyenek, a külföldieknek pedig azt, hogy megízleljék, milyen is Mexikó igazán. Ezért a második, harmadik, negyedik és ötödik versenyre is nagy figyelmet kell fordítanunk.”
Ezen a héten új aszfaltréteget kapott a pálya, a boksz és a paddock környékének munkálatai pedig jelenleg 75%-on állnak. Sanchez szerint az amerikai kontinens jól jár azzal, hogy egymás után rendezik az austini és a mexikóvárosi fordulót. „Úgy vélem, ez megerősíti az F1 üzenetét Amerikában. Európában azért vannak nagy tradíciói a sportágnak, mert folyamatosan rendeztek ott versenyeket, itt viszont nem volt ilyen szerencsénk. Mexikóban három szakaszban járt az F1, az USA-ban pedig egyik helyszínről a másikra vándorolt. Elmaradt a körül-belül 15-20 évnyi folytonosság, ez viszont hasznos a számunkra. Nagyon fontos, hogy új rajongókat, különösen gyerekeket szólítsunk meg, hiszen ők lesznek a jövő jegyvásárlói” – mondta az igazgató.