DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Többen is bejelentkeztek a Mercedes autóiért

Ha a jövőben megvalósul az ügyfélautók ötlete, a Mercedesnek több partnere is lehet, hiszen jelenleg három csapat is érdeklődik domináns autóik iránt - még ha nyilvánosan cáfolják is ezt.

Az elmúlt hetekben több megoldási javaslat is felmerült a kisebb csapatok kiadásainak mérséklésére. Bernie Ecclestone előállt az egyenautók tervével, aminek értelmében a FOM készítene el azonos motorral szerelt karosszériákat az arra igényt tartó privát alakulatok számára. A másik ötlet, az ügyfélautók kérdése szintén napirendre került: ennek alapját pedig az jelentené, hogy a nagyobb csapatok adnák el saját modelljeiket a kisebbeknek, hogy azokkal versenyezhessenek, a jelenleginél jóval kisebb költségek mellett.

Dppi_00115006_564



Toto Wolff, a Mercedes ügyvezetője szerint működőképes lenne utóbbi megoldás: „Fenn kell tartanunk valahogy a folytonosságot, és az ügyfélautókról más sorozatokban, például a NASCAR-ban is látjuk, hogy működnek” - mutatott rá. „Tehát ha az a megoldás, hogy más jelenlegi csapatokat is ellátunk az autóinkkal, akkor igen, nagyon is érdekel minket egy ilyen lehetőség. Persze az egésznek pontosan le kell fektetni az alapjait, köréépíteni a technikai- és sportszabályzatot, de nem zárom ki a lehetőségét.”

Az Autosport értesülései szerint azonban a hivatalos álláspont a paddockban az, hogy a privát csapatok nem hajlandóak igába hajtani a fejüket, hiszen a Sauber, a Lotus és a Force India is tartja magát ahhoz, hogy a financiális nehézségeik ellenére sem szeretnének ügyfélcsapat szintjére degradálódni.

Wolff azonban értetlenül nézett, amikor közölték vele ezt a hírt. „Érdekes, hogy ezt mondják, mert pénteken három csapat is odajött hozzám és arról érdeklődtek, hogy tudnánk-e ügyfélautókat szolgáltatni nekik. Tehát ez az állítás nem igaz” - nyilatkozta az osztrák, akinek modelljei nem véletlenül népszerűek, hiszen immár második éve a Mercedes rendelkezik a leggyorsabb autóval a mezőnyben.

Eddig a felsoroltak közül a Force India csapatvezetője, Vijay Mallya az egyetlen, aki nyilvánosan is kijelentette, hogy továbbra is maguk akarják építeni az autóikat, egyúttal pedig kritizálta az F1 jelenlegi irányításának módját, amibe a kicsiknek vajmi kevés beleszólásuk van.

„Mindig is konstruktőrök voltunk és azok is akarunk maradni. Nem értünk egyet az ügyfélautók ötletével” - mondta határozottan Mallya. „De az a helyzet, hogy a Stratégiai Csoportot a nagycsapatok uralják, ők írják a szabályokat és csak a saját érdekeiket védik, miközben a sporttal egyáltalán nem foglalkoznak. Ez az egyetlen olyan általam ismert sport, ahol a résztvevők írják a szabályokat, pedig normális esetben azt az irányító testületnek kellene megtennie.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: