DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

VW-belviszály tolja az F1 felé az Audit

Miközben az F1-párti vezérigazgató helyzete erősödik a cégvezetésen belül, Bernie Ecclestone azt is kilátásba helyezte, hogy lemond, ha az ő személye tartja távol a királykategóriától az Audit.

Ismét felröppentek azok a hírek, hogy a Volkswagen-csoport valamelyik márkájával beszállna a Formula-1-be – sőt ezúttal maga Bernie Ecclestone tett említést erről, méghozzá saját lemondásával összefüggésben. A konszern beszállásának egyik legfőbb akadálya, legalábbis eddig, a két „nagy öreg”, Bernie Ecclestone és a Volkswagen-csoport 78 éves vezetője, Ferdinand Piech közti ellentét volt.

Ecclestone a hétvégén azonban kijelentette, hogy ha ez a személyi kérdés akadályozza meg azt, hogy a csoport valamelyik tagja, feltehetően az Audi beszálljon a Formula-1-be, akkor hajlandó megtenni a szükséges lépéseket: „Eddig senki nem mondta nekem, hogy így van. De ha ez a helyzet, akkor lemondok. Örömmel megteszem, ha ezzel őket behozhatom a sportágba.”

Volkswagen_Winterkorn_Piech



Bár a Volkswagen beszállása mindeddig alaptalan pletykának bizonyult, a belső hatalmi harcok ebbe az irányba terelhetik a dolgokat. Piech ugyanis megpróbálta elmozdítani a vezérigazgatót, Martin Winterkornt, az igazgatótanács viszont utóbb mellett állt, s új, hosszú távra szóló szerződést javasolt a számára. Winterkorn pedig a Formula-1-es szereplés támogatója, így vele együtt céljai is megerősödhetnek.

Miután az Audi a közelmúltban három volt F1-es szakembert is szerződtetett Stefano Domenicali, Jörg Zander és Gabriele Delicolli személyében, magától értetődő, hogy ők számítanak az első számú esélyesnek a csoport tagjai közül. A motorsport.com azonban arról számolhatott be, hogy a Suzuki és a Bugatti is végzett megvalósíthatósági tanulmányt a közelmúltban.

audi_f1

A Volkswagen jelenleg is kiterjedt motorsportprogramot folytat: a WEC négy gyári csapatából kettő (Audi és Porsche) hozzájuk tartozik, a WRC-ben, a ralikrosszban és az F3-ban maga a VW képviseli a cégcsoportot, a DTM-ben szintén az Audi van ott, míg a GT-versenyzésben a Lamborghini és a Bentley is érdekelt az említettek mellett.

S hogy mikor kerülhet sor a belépésre? Jelenleg a 2017-es dátum tűnik a legvalószínűbbnek, hiszen ez az év nem csupán ismételten új technikai szabályokat hoz majd, hanem egyúttal a Red Bull és a Renault közti jelenlegi szerződés is lejár – s ha nem teljesen új csapattal akarnak beszállni, a Milton Keynes-iek tűnnek a legmegfelelőbb lehetséges partnernek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: