Miközben Daniel Ricciardo autójában Kínában a harmadik erőforrás dolgozott, a McLarenek turbófeltöltőből és MGU-K-ból fogyasztották az ugyanennyiediket. Szembetűnő, mennyire rossz a Renault helyzete: mindegyik versenyzőjük legalább a második benzinmotornál tart, nem csoda, ha Ricciardo és a Toro Rosso főnöke, Franz Tost is elismerte, már a nagyon közeli jövőben büntethetik őket. Bármelyik komponensből bekerül egy ötödik elem, rajtbüntetést von maga után.
Rajtuk kívül a Manor is majd minden egységből kettőt használt fel, viszont rendkívül szembetűnő, hogy a két Ferrariban, Sauberben és az összes Mercedes-motoros autó hajtásláncában ugyanazok az elemek dolgoznak, mint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon (leszámítva Hamilton és Hülkenberg motorvezérlését, de ez a legkevésbé kritikus alkatrész).
Egy kis emlékeztető: ha valamiből ötödik elemet kell beszerelni, tíz rajhelyes büntetés jár, egy másik ötödik komponensért viszont már csak öthelyes. Ha egy elemből azonban hatodikra is szükség van, azt újra tíz pozíciónyi hátrasorolással sújtják. A hajtáslánc hat egysége: belsőégésű motor (ICE), a mozgási energia-visszanyerő (MGU-K), hőenergia-visszanyerő (MGU-H), turbófeltöltő (TC), akkumulátor (ES), és a motorvezérlő (CE).
|
|
ICE |
TC |
MGU-K |
MGU-H |
ES |
CE |
Hamilton |
Mercedes |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Rosberg |
Mercedes |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Ricciardo |
Red Bull |
3 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
Kvjat |
Red Bull |
2 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Massa |
Williams |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Bottas |
Williams |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Vettel |
Ferrari |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Raikkönen |
Ferrari |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Alonso |
McLaren |
2 |
3 |
3 |
2 |
2 |
2 |
Button |
McLaren |
2 |
3 |
3 |
2 |
1 |
1 |
Hülkenberg |
Force India |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
2 |
Perez |
Force India |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Verstappen |
Toro Rosso |
2 |
1 |
2 |
1 |
2 |
2 |
Sainz |
Toro Rosso |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
2 |
Grosjean |
Lotus |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Maldonado |
Lotus |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Stevens |
Manor |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
Merhi |
Manor |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
Ericsson |
Sauber |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
Nasr |
Sauber |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |
1 |