DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek
F1

A gumik miatt került hátrányba a Williams?

A grove-i F1-es istálló teljesítményért felelős mérnöke, Rob Smedley szerint a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon egyértelműen kirajzolódott, a verseny mely szakaszában és mi miatt veszítették a legtöbbet.

Felipe Massa és Valtteri Bottas az 5-6. helyen hozta célba a két FW37-est, de a két Mercedestől és a két Ferraritól is fényévekkel elmaradt teljesítményük. Ez nyilván több kisebb okra vezethető vissza, de Smedley szerint van egy, ami kimagaslik a többi közül.

„Ami szembetűnő különbség volt, hogy a két előttünk végző csapat a lágy abroncsot tudta használni a második etapban is. Ezzel szemben mi, az első etap végén tapasztalt gumikopás mértékét látva, arra kényszerültünk, hogy a közepes keverékre váltsunk. Ezért most át kell gondolnunk a versenyhétvégéken alkalmazott filozófiánkat, és rá kell jönnünk, miért nem tudunk mi is annyi kört megtenni a lágy keveréken, mint a riválisaink” – így a főmérnök.



A csapat finn pilótája, Bottas szerint azonban nemcsak a lágy, hanem a közepes keveréken is elmaradtak vetélytársaiktól, ezért ő arra számít, hogy Bahreinben sem fog javulni a helyzet, mivel ott is ugyanez a két keverék lesz használatban.

„A közepes keverékű abroncsok túlmelegedése miatt is sokat szenvedtünk, mert ezek csak egy elég szűk tartományban működnek megfelelően. Hiába tettünk meg mindent a versenyen annak érdekében, hogy csökkentsük a gumik hőmérsékletét, minden igyekezetünk kevésnek bizonyult. Ezen javítanunk kell, és ha csak nem teszünk csodát egy hét alatt, akkor Bahreinben is gondjaink lesznek a gumikkal” – értékelte kissé pesszimistán a helyzetet Bottas. 

Smedley a közepes keveréket illetően azonban nem értett egyet pilótájával, mivel meglátása szerint ezeken a fajta abroncsokon nemcsak ők szenvedtek, hanem mindenki más is. „Úgy vélem, hogy a közepes keverék túlmelegedése inkább a gumi sajátosságából ered. Ha összevetjük a verseny végi tempónkat a Ferrarival, amikor mindketten a közepes gumikon voltunk kint, azt látjuk, hogy ott kisebbek voltak a különbségek. Ezért nem hinném, hogy jobban túlmelegítjük ezeket az abroncsokat, mint bárki más” – idézi az autosport.com a brit szakembert. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: