DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Hamilton: A katarzis elmaradt

A brit versenyzőnek nem kellett túlságosan megizzadnia idei második győzelméért a Kínai Nagydíjon. Ő, Rosberg és Vettel idén eddig kisajátították az F1 dobogójának fokait.

Lewis Hamilton a pole-pozícióból indulva pályafutása negyedik győzelmét szerezte a Kínai Nagydíjon – 2008, 2011 és 2014 után –, bár a futam első részében úgy tűnt, a Ferrari ismét megszorongathatja a Mercedes párosát, a címvédő bajnokot végül nyugodt körülmények között, a biztonsági autó mögött intette le a kockás zászló.

„Először is, nagyon jó munkát végzett a csapat, örülök, hogy minden ilyen simán ment a hétvégén. Az autó kezes volt, jó helyről indulhattam ma, és onnantól kezdve csak uralnom kellett a helyzetet, megőriznem az előnyöket, és óvnom a gumikat –mondta a dobogón Hamilton, aki sikerével 13 pontos előnyre tett szert a világbajnokságban. „Sok tartalék maradt a gumikban a futam végére. A biztonsági autó szerintem senkinek sem volt jó, elmarad a katarzis, ha bejön, és mögötte fejezzük be a versenyt. A csapat ragyogó munkát végzett, sikerült talpra állnunk az utolsó futam után.”

Dppi_00115003_710



Nico Rosberg eddig minden versenyen alulmaradt csapattársával szemben, Sanghajban, pályafutása első futamgyőzelmének helyszínén is közvetlenül Hamilton mögött ért célba. „Nem biztos, hogy tudod, milyen másodiknak célba érni” – jegyezte meg viccelődve az interjúkat készítő Edwin Moses olimpiai bajnoknak, aki fénykorában legyőzhetetlennek bizonyult 400 méteres gátfutásban. „De így sikerült, beleadtam mindent, próbáltam a közepes gumin utolérni Lewist, kockáztattam is, de ez nem fizetődött ki, mert túlságosan elhasználtam az abroncsot. Nem tudtam volna közelebb érni hozzá. Nyilván annak örülök, és a csapat számára is fontos, hogy malajziai győzelmük után sikerült megvernünk a Ferrarit.”

Sebastian Vettel ugyanis egyelőre összes ferraris futamát a dobogón zárta, újabb harmadik helyével második pozícióban áll a pontversenyben. Lágy abroncsokon még tudta tartani a Mercedesek tempóját, közepeseken azonban autója már nem muzsikált olyan jól. „A lágyabb gumi jobban működött, nagyobb nyomást tudtunk helyezni a Mercedesekre, miután azonban felkerült a közepes, már csak tartani akartuk a pozíciót, és be akartam érni a dobogóra. Ez háromból három, ezért nagyon jól érzem magam eddig, nagyon nagy változások történtek télen a csapatnál, boldog vagyok itt” – nyilatkozott a német pilóta, akin továbbra is érezhető, élvezi az újdonság varázsát új istállójánál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: