A Renault erőforrással hajtott Red Bull Daniel Ricciardo közreműködésével három versenyt megnyert tavaly: a motorszállító abban reménykedett, hogy teljesítménybeli lemaradásukat megfelezik a Mercedeshez képest, ezzel szemben az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon a korábbiaknál is nagyobb hátrányt tapasztaltak, Ricciardo kört kapott, két autó pedig nem ért célba (Kvjat el sem indult) az erőforráshoz visszavezethető problémák miatt. A Renault nem tehet mást, mint hogy gőzerőkkel dolgozik a felzárkózáson, azt azonban bevallották, óriási lépteket senki sem várhat el tőlük.
„Egy erőből futamgyőztes motor nem olyan dolog, amink még ebben az évben lesz. Ezt tudjuk” – mondta az Autosport lapnak Cyril Abiteboul, a Renault Sport ügyvezető igazgatója. „De a versenyek megnyerése nem csak a motorról szól, hanem az autóról és versenyzőkről is.” Ricciardo tavalyi három győzelmét szintén nem azért érte el, mert a Renault hozni tudta a Mercedes szintjét.
Azt is bevallotta, túlságosan gyorsan akartak fejleszteni, ez bosszulta meg magát. „Agresszív és késői fejlesztési programot erőltettünk a tél folyamán. A fejlesztés fontos lépéseit rövidítettük le és ugrottuk át. Ez azt jelenti, hogy olyan dolgokat, amiket a fékpadon kellene tesztelned, a pályára viszel. Ez nem az előre vivő út, de jó lecke volt mindenkinek.”