A Formula-1 hivatalos gumiszállítója, a Pirelli is elkészítette beszámolóját a szezonnyitóról, melyen Lewis Hamilton karrierje 34. futamgyőzelmét szerezte – az élen záró két Mercedes-pilóta egyaránt egy kiállásos taktikát futott, a 25., illetve a 26. körben cserélve közepesre a lágy abroncsokat. A harmadik helyen záró Sebastian Vettel ugyanezt a stratégiát követte, ő a 24. körben állt ki.
A melbourne-i pálya kedvezett az abroncsoknak, így minimális volt a gumikopás, s a versenyzők annak ellenére is megengedhették maguknak az egy kiállásos taktikát, hogy a tavalyinál jóval erősebb köridőket futottak. Ebben persze a korai safety car-szakasz is segített, hiszen így körökön át kímélhették az abroncsokat nehéz autóval, amikor egyébként a legerősebb a kopás.
Egyes versenyzők többször álltak ki, közülük a nyolcadik helyezett Marcus Ericsson végzett a legelőkelőbb helyen, aki az első körben, a safety car-periódus alatt jött ki első cseréjére. Kimi Raikkönen szintén kétszer állt ki, s minden esélye megvolt az ötödik helyre, ám nem sokkal második cseréje után fel kellett adnia a versenyt.
Az abroncsok élettartamára jó hatással volt az időjárás is, hiszen nem volt túl meleg a hőmérséklet, ez tette lehetővé azt is, hogy az élmenők komolyabb elhasználódás nélkül is egymás közvetlen közelében tudjanak autózni. A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery a következőképpen értékelte a szezonnyitó futamot:
„Ahogy vártuk, Ausztrália nem volt egyszerű a csapatok számára, az abroncsok viszont megfeleltek az elvárásoknak. A hűvös idő és a korai safety car azt jelentette, hogy az egyébként gyorsabb kettő helyett a legtöbben csak egyszer álltak ki. A megszokott élmenők remekül teljesítettek, de az újoncok is nagyon összeszedettek voltak, láthatólag gyorsan megbarátkoztak a 2015-ös abroncsokkal és a változatos stratégiákkal.”
A futam legfontosabb statisztikái:
A legjobb idők az adott keverékeken |
||
Közepes |
Lágy |
|
1. |
HAM 1:30.945 |
RAI 1:31.426 |
2. |
ROS 1:31.092 |
ERI 1:31.560 |
3. |
VET 1:31.457 |
HAM 1:31.940 |
A leghosszabb etapok |
||
Közepes |
Sergio Perez (38 kör) |
|
Lágy |
Jenson Button (27 kör) |
Az alábbi grafikán pedig az is megfigyelhető, hogy az első kilenc helyezett egyedül a két Sauber futott végig új abroncsokon – Sainz viszont az első pillanattól az utolsóig használtakon volt.
A Pirelli előzetesen a két kiállásos stratégiát tartotta a legjobbnak, ám ezt a korai safety car-periódus felborította, azaz a futamok végén megszokott „igazság pillanata” ezúttal nem értékelhető igazán.
További statisztikák infografika formájában: