A 2015-ös szezon első versenye, az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseit és időmérőjét is a Mercedes uralta: a szombati nap Lewis Hamiltoné lett, aki a pole-pozícióért vívott harcban 594 ezredmásodpercet adott csapattársának, Nico Rosbergnek, de ennél is félelmetesebb a harmadik helyezetthez viszonyított fölénye: Felipe Massa az azonos erőforrást használó Williamsszel 1,4 másodperccel futott lassabb kört.
„Kvalifikációs tempó tekintetében, amit ma láttunk, egy kicsit jobb lett az elvártnál. Azt hiszem, ez annak köszönhető, hogy az autó nagyon jó, Lewis pedig pont beletalált mindkét körében” – értékelte a kvalifikációt a csapat feje, Toto Wolff. „Ha ezt mind összeadod, akkor egy egészen kényelmes, egészen meggyőző kvalifikációs különbséget kapsz.”
A többiek így sem reménykedhetnek sok jóban a futamra, de szerencséjükre Wolff elmondása szerint az autóban már nincs több tartalék. „Az autó 100 %-on működött. Egy olyan hozzáállás, hogy igen, domináns autónk van, ezért vissza fogjuk fogni magunkat, nem működik. Nem fogod megtalálni a ritmust, nem fogod megérteni, mit csinál az autó valójában. Nincs olyan a mai F1-ben, hogy nem csavarod maximumra a motort.”
A végsebességek alapján a Mercedes meglepően gyengén szerepelt Melbourne-ben, Wolff készségesen elárulta, mi az ezüstszínű autók valódi erőssége. „Az egyenesekben lemaradásban vagyunk a Williamshez és Ferrarihoz képest. 10-12 km/h különbséget is láttunk az egyenesbeli sebességekben – ez kevesebb légellenállást jelent. A legnagyobb eltérést a közepes és nagy sebességű kanyarokban találjuk, a leszorítóerőnek köszönhetően. Ez tűnik az autó erősségének. Korábban ez volt a Red Bull erőssége, most pedig mi tűnünk ezen a területen a legjobbnak.”