DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hangosabbak a motorok, mint tavaly?

Legalábbis ezt állítja a Mercedes, ahol már néhány füldugó is előkerült. A változást nem szándékosan idézte elő az F1-es csapat, inkább a fejlesztések mellékhatásának nevezhető.

A tavaly érkező 1.6-os hibrid motorokat érő legnagyobb kritika a hangjukat illette, amely messze elmaradt a korábbi években megszokottaktól. 2014 elején a csapatok még különböző ötleteken agyaltak, néhányat pedig ki is próbáltak, hogy kiküszöböljék a zavaró problémát – emlékezzünk a Mercedes kipufogójára szerelt trombitára –, azóta viszont, mint annyi más újdonságot a múltban, ezt is megszokták a rajongók.

Amikor azonban a panaszok elcsendesedtek, váratlanul változás történt a hangerőben. A Mercedes szakemberei zajosabbnak érzik saját 2015-ös motorjukat, mint az elődjét, bár az akaratlan különbség okát maguk sem értik teljesen.



„Erről beszéltünk a bokszutcafalon” –mondta Andy Cowell a Speed Weeknek, akinél jobban kevesen ismerik a Mercedes motorjait: ő a brixworthi erőforrásrészleg főnöke. „Nem igazán végeztünk ilyen jellegű méréseket, mivel arra koncentráltunk, hogy gyorsabbak legyenek. Talán azért van, mert nem hallottuk őket az elmúlt hónapokban, lehet, hogy azért, mert Jerez amfiteátrumra hasonlót. De őszintén megvallva hangosabbnak tűntek.”

Egyetért vele a Mercedes tervezője, Aldo Costa is. „Egy évvel ezelőtt fülvédő nélkül álltam a bokszban, most viszont újra el kell takarnom a fülem. Természetesen nem hasonlítható össze a V8-as szívómotorokkal, de az új turbók hangja legalább annyira jó, mint az első turbós generációé” – mondta az olasz Omnicorse lapnak, a 80-as évek időszakára célozva. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: