DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Háromból háromszor Ferrari-motor az élen

A Ferrari két elsősége után ezúttal egyetlen ügyfelük, a Sauber volt a leggyorsabb a jerezi F1-es teszten. Nasr ráadásul a köröket is szépen termelte, ám ezt a listát ismét a Mercedes zárta az élen.

A délelőtti etapot követően, melyet részletesen itt foglaltunk össze, Kimi Raikkönen vezette Nico Rosberg előtt a jerezi teszt harmadik napjának köridőlistáját. A német pilóta versenyszimulációt teljesített, az viszont kevésbé volt biztató a Mercedes számára, hogy autója nem sokkal 13 óra előtt megállt a pályán.

A Mercedes gondja nem bizonyult komolynak ellentétben a McLarennel, akik a hűtővíz nyomásának leesése miatt idő előtt be kellett fejezzék eddigi legbiztatóbb tesztnapjukat. A Saubernél jóval elégedettebbek lehettek kora délután, hiszen Felipe Nasr ekkor vette át a vezetést a közepes keverékeken. A brazil és a pályára visszatérő Rosberg ezt követően oda-vissza adogatták egymásnak a legjobb időt, majd Raikkönen is beszállt a buliba a Ferrarival.

Az utolsó órában a finn és Daniel Ricciardo egy kis látványosságot is szolgáltattak a helyszínen tartózkodóknak: a Ferrari körökön át közvetlenül a Red Bull előtt száguldott, s mivel ő sem engedte el ausztrál kollégáját, aki szintúgy nem maradt le tőle, a nézők először láthattak idén két élversenyzőt úgyszólván csatázni egymással.

A tesztnap zárását Alonso kivételével mindenki a pályán töltötte, a legtöbben a közepes, míg Sainz a kemény keveréken körözött ekkor. A spanyol újonc tette meg ma a második legtöbb kört a két teljes versenytávot lefutó Rosberg után, míg rajtuk kívül a nap elején kicsúszó Nasr jutott meg 100 fölé. A McLaren mellett a Red Bull sem lehetett valami elégedett ma a megbízhatósággal, hiszen Ricciardo autójában motort kellett cserélni, így alig harmadannyi kört tudott megtenni, mint Nico Rosberg.

Miután tavaly a 12-ből 11 tesztnapot Mercedes-motoros autók zártak az élen, a Ferrari egyelőre 3-ból 3-at „nyert” az idén. Messzemenő következtetéseket ebből nemcsak a tesztek szokásos caveatja, az időeredmények kvázi lényegtelen mivolta miatt nem szabad levonni, hanem azért sem, mert nem tudhatjuk, az autókban jelenleg dolgozó erőforrásokra hány fejlesztési zsetont használtak el az egyes gyártók.

A harmadik tesztnap végeredménye

 

Pilóta

Csapat

Autó

Idő

Hátrány

Kör

1.

Nasr

Sauber

C34

1:21.545

 

109

2.

Raikkönen

Ferrari

SF15-T

1:21.750

+0.205

93

3.

Rosberg

Mercedes GP

W06

1:21.982

+0.437

151

4.

Massa

Williams

FW37

1:22.276

+0.731

71

5.

Maldonado

Lotus

E23

1:22.713

+1.168

96

6.

Sainz

Toro Rosso

STR10

1:23.187

+1.642

137

7.

Ricciardo

Red Bull Racing

RB11

1:23.920

+2.375

48

8.

Alonso

McLaren

MP4-30

1:35.553

+14.008

32

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: