Különösen az autójával egészen későn elkészülő Red Bull szenved a jerezi teszten, akárcsak egy évvel ezelőtt, a McLarent leszámítva a legkevesebb kört tették meg a csapatok között. Danyiil Kvjat hétfői bemutatkozását az első szárny elvesztése árnyékolta be, míg Daniel Ricciardo autójában kedden motort kellett cserélni. A Renault elárulta, egy olyan probléma fogja vissza az erőforrásokat, amelyről már a teszt előtt tudtak, de nem jutott idejük korrigálni.
„Tudjuk mi a probléma, azt is tudjuk, mit kell tennünk” – mondta az Autosportnak Cyril Abiteboul ügyvezető igazgató. Hozzátette, a hibát csupán a múlt heti fékpados teszten észlelték. „A logisztika nem tette lehetővé, hogy már itt megoldjuk. Egy fémből készült csap, amelyet ki kell cserélnünk, és optimalizálnunk és felülvizsgálnunk a tervezését.”
„Jól működött még tavaly, de úgy döntöttünk, változtatunk, a motor elrendezésén módosítottunk, ezzel igyekeztünk segíteni a Red Bull munkáján. Eközben nem igazán foglalkoztunk ezzel az alkatrésszel. Általában kifejezetten specifikus szimulációkat, kialakítási teszteket, és jóváhagyási eljárásokat hajtunk végre. De őszintén szólva ezzel az elemmel nem tettük, mert csak egy buta kis alkatrész…”
Kitért arra, hogy a Red Bullnak és Toro Rossónak egyaránt problémái adódtak az akkumulátorokkal, az elektronikus vezérlés kiforratlansága miatt. „Igyekszünk nyugodtak maradni és irányításunk alatt tartani a dolgokat. Stratégia szempontjából azt gondolom, erre és a következő szezonra vonatkozóan, hogy a különbség nem olyan, amelyet egy tél alatt le lehetne dolgozni. Olyan helyzetben vagyunk, hogy nincs más választásunk, csak későn fékezni. Amikor pedig későn fékezel, fel kell készülnöd néhány kockázatra, és hogy néhány problémát látni fogsz a pályán.”