DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Ferrari: 2.2 literes V8-ra van szükség

Az F1 mind a négy motorgyártója hajlik arra, hogy 2016 után változtassanak a motorszabályokon. A legszélsőségesebb elképzeléssel a Ferrari rendelkezik, a legkevesebbet a Mercedes változtatna.

„2017-től én is olyan autókat akarok látni, amik leveszik a szurkolókat a lábukról, közelebb hozzák őket az F1-hez, és esztétikailag is vonzóbbak” – mondta a Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene a közelmúltban adott interjújában, és azt is hozzátette: radikális változásokkal járó forradalomra van szüksége a sportnak. A német Auto Motor und Sport beszámolója szerint az olaszok konkrét elképzelésekkel rendelkeznek, hogyan valósulhat ez meg az erőforrások tekintetében: 2.2 literes, V8-as ikerturbós motor bevezetését javasolják standardizált KERS-rendszerrel, amely 17 ezres fordulatszámra képes.

A Renault sem tiltakozik a változtatások ellen, ugyanakkor egy fontos feltételük is van. „A Renault nem áll az útba, egészen addig, amíg a költségek ellenőrzés alatt tarthatók” – mondta a sportigazgató, Cyril Abiteboul egy francia csatornának. Ugyanakkor megjegyezte, 2016 helyett 2017 lehet a változtatás megfelelő időpontja.



Még az újonnan érkező Honda is támogatná a motorszabályok két év múlva történő módosítását. Ők elsősorban azt szeretnék, ha a hajtáslánc belsőégésű motoron kívüli részei (mint az ERS) még nagyobb hangsúlyt kapnának.

Felmerülhet azonban, hogy a Renault és főleg Ferrari csak azért kardoskodnak ennyire a formulaváltás mellett, hogy ledolgozassák tetemes hátrányukat a Mercedeshez képest. „Természetesen!” – vélekedik Toto Wolff, a németek üzleti ügyvezető igazgatója. „Ez a Formula-1. De elfogadjuk a kihívást akkor is, ha a motorról van szó. Ezt diktálja a józan ész.”

A Sport Bildnek adott nyilatkozatában azonban hozzátette, semmi esetben nem akar eltérni az 1.6 literes V6-os alapoktól. „Minden motorgyártó kinyilvánította, azt szeretné, ha megtartanánk a jelenlegi szerkezetet. Mert minden más magas fejlesztési költséggel járna” – állította az osztrák.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: