A francia nehéz évet zárt 2014-ben és az istálló problémáira sem mindig a legjobban reagált - a csapatnál nemrég el is ismerték, hogy Pastor Maldonado jóval összeszedettebb tudott maradni a problémás időszak során. Grosjean most elmagyarázta, hogy részben miért lehetett ez, ő ugyanis következetes reakciókat várt válna az autótól, az E22 viszont erre nem volt képes. A 28 éves pilóta a 2013-ig még bizonyos mértékben használható befújt diffúzorokat hiányolja, hiszen az a technológia sokkal stabilabbá tette az autót alatta, most viszont már nincs meg számára ez a kényelem.
„Az autó és a szabályok nem igazán illeszkedtek az én vezetési stílusomhoz. Először ezen kell változtatnom, hogy felül tudjak kerekedni a dolgokon, de az autó végig kiszámíthatatlanul viselkedett” - mondta Grosjean az Autosportnak. „Azt szeretem, ha mindent átláthatok a működésében, a fékezésnél és a kanyarodásnál való reakciójában, hogy aztán a következő körben megpróbáljak javulni. De tavaly az autó az egyik körben túlkormányzott volt, aztán két körig alulkormányzott, és talán csak ezután volt egy kör, amely jól sikerült.”
„Ilyenkor nem lehet megérteni és kielemezni a dolgokat, így csak megérzés alapján vezethetünk, ami Pastornak nagyon jól is ment. Így én is ebből a szempontból igyekeztem fejleszteni magam, és kipróbáltam különféle vezetési stílusokat. Most már, ami a vezetést illeti, szerintem több mindenre vagyok képes, ám az eredményekben ez nem tükröződött vissza.”
Talán a francia stílusváltása és tavalyi tapasztalatai is eredményezték, hogy a Lotus idénre új versenymérnököt jelölt ki mellé. A Grosjeannal az elmúlt években együtt dolgozó Ayao Komatsu helyett ugyanis mostantól Julien Simon-Chautemps lesz a társa a bokszutcai irányítóközpontban. Chautemps tavaly még Maldonado autóján dolgozott, korábban pedig Kimi Raikkönen teljesítménymérnöke volt.