DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Paffett: Alonso társa lehettem volna 2007-ben

A jó helyen volt a rossz időben – vallja Gary Paffett, azon versenyzők táborának tagja, akik nagyon közel kerültek az F1-hez, végül mégsem jutottak üléshez soha.

A most 33 éves brit a Mercedes versenyzőjeként 2005-ben megnyerte a német túraautó-bajnokság, a DTM bajnoki címét, a 2006-os évet pedig a McLaren csapat tesztpilótájaként töltötte, miközben arra készült, hogy 2007-ben lehetőséget kap a csapattól. Az istálló azonban egy másik újonc, Lewis Hamilton mellett rakta le voksát a kétszeres világbajnok, Fernando Alonso csapattársaként. Paffett visszatért a DTM-be, ahol jelenleg is versenyez.

„Olyan közel kerültem hozzá. 2006 végére volt egy teljes teszttel töltött évem, egy ülés pedig elérhetővé vált Alonso mellett” – emlékezett vissza Paffett a nyolc éve történtekre az f1web.it oldalnak. „Számomra balszerencsés módon Lewist, aki már nyolc éves kora óta a McLarennél volt, és épp megnyerte a GP2-t, régóta kiszemelték az ülésre, mert jó tesztet teljesített az autóval. Nagyon gyorsan felvette a tempót, és meg is kapta az autót, ahogyan számítottunk rá. A lehető legjobb helyen voltam, de a legrosszabb időben.”



Paffett egészen novemberig a McLaren tesztpilótája maradt, a Mercedes erőforrások Hondára cserélése miatt távozik. Megkérdezték, mi jelentette a legnagyobb kihívást kilenc éve során. „Az autókat illetően hatalmas változás történt a leszorítóerő szintjében 2009-ben, amihez sokáig tartott hozzászokni. Két másik érdekes fejlesztés volt az F-csatorna, valamint a KERS. De kétségkívül a legnagyobb változást a befújt diffúzor okozta. Máshogy kellett vezetni az autót, ám nagyon sok időt nyertél, ha megtaláltad a helyes módot.”

„Az esélyeim, hogy az F1-ben versenyezzek, nagyon haloványak, de a fejlesztési részét szeretem, és lehet, hogy megpróbálok találni egy szerepet egy másik csapatnál, akiket segíthetek” – beszélt jövőjéről Paffett. Egyelőre nem sok istálló nevezte meg tesztelőit. „Igazából még nem kezdtem el keresgélni, de nem zárom ki, hogy a jövőben így legyen.”

Paffett beszélt az FIA új, szuperlicenszhez szükséges pontrendszeréről is, amely valamilyen okból fogva nem jutalmazza a DTM legjobbjait – azaz ha már 2007-ben érvényben van, még a McLaren ülésének lehetőségétől is megfosztotta volna a versenyzőt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: