Boullier még az enstone-i Renault-val érkezett meg a Formula-1-be 2010-ben, de amikor a csapat az előző év végén több kulcsfigurát is elvesztett, ő is kapott a lehetőségen és elfogadta a McLaren ajánlatát, így idéntől „versenyigazgató” megnevezéssel tulajdonképpen csapatfőnöki posztot tölt be a wokingiaknál.
Bár az istálló szinte kifogyhatatlan erőforrásokkal rendelkezik, a francia vezető számára így sem volt arany az élet, hiszen a csapatot egy mélypontból kell kivezetnie, mialatt személyzeti és technikai fronton is nagy átalakulások zajlanak a Honda érkezésének jegyében.
„Az évet a kemény munka jellemezte” - foglalta össze Boullier az Auto Hebdo kérdésére. „A technikai személyzet 20 százalékát leváltották, ami egy Formula-1-es csapat esetében nem nevezhető jelentéktelennek.”
„Fontos volt megérteni, hogy miért esik vissza a csapat annak ellenére is, hogy még mindig a legnagyobb erőforrásokkal és legjobb személyzettel rendelkező istállók egyike vagyunk.”
A McLarennél különösen nagy figyelmet fordítanak arra, hogy felkészüljenek a Honda japán mérnökeivel való szoros együttműködésre, áthidalva a kulturális különbségeket. Boullier az ezzel kapcsolatos munkáját így öntötte szavakba: „Az első feladatom az volt, hogy a lehető legjobban próbáljam megfőzni ezt az angol-japán levest, ami két teljesen eltérő összetevőből áll.”