Készítettem egy táblázatot arról, hogy adott években a lehetséges maximális versenytávból („össztáv” oszlopa) mekkora részt teljesített adott csapat az első helyen („élen” oszlop). Az 1988-as McLaren-Hondás dream-team alaposan túlteljesítette minden idők legerősebb csapatait. A brazil és a francia szupersztárnak köszönhetően a lehetséges 4747 kilométerből 4622 kilométert McLaren versenyautó száguldott az élen (sőt ennek 2/3 részében egyúttal a második helyen is!). Ez nem kevesebb, mint 97,37 %-os mutató, ami egészen elképesztő!
A felsorolásban a hetedik helyre került az idei, a 2014-es Mercedes teljesítménye, amely még mindig elmarad az 1955-ös Ezüst Nyilak fölényétől. „Mentségükre” szóljon, hogy az ötvenes évekbeli mezőnyben nem kettő, hanem három, négy sőt öt pilóta felváltva érte el a 90%-nál is nagyobb összteljesítményt. A másodiktól az ötödik helyezésig efféle csapatokat látunk.
Az 1992-ben az optimumot elért aktív felfüggesztésű Williams-Renault (Nigel Mansell diadalmenetének éve volt ez) csak a hatodik legerősebb alakulat szerepében tetszeleg. A modern idők legerősebb Ferrari csapata nem a 2004-es volt, amire első gondolatunk irányulna – hanem a 2002-es konstrukció. A Lotus legdominánsabb éve az 1963-as volt, amikor a legendás Jim Clark szó szerint lelépte a mezőnyt. Érdekes, hogy a legutóbbi idők kiemelkedő csapata, a Red Bull – bár agyonnyerte magát – a statisztika szerint csak a 14. és 15. helyre sorolódott.
A táblázatban csak a legalább 60%-os összteljesítményt elérő csapatok szerepelnek.
Év és autó |
Km össztáv |
Km élen |
Arány: |
1988 McLaren |
4747 |
4622 |
97,37% |
1950 Alfa Romeo |
2447 |
2364 |
96,61% |
1953 Ferrari |
3074 |
2922 |
95,06% |
1955 Mercedes |
2552 |
2368 |
92,79% |
1952 Ferrari |
3045 |
2803 |
92,05% |
1992 Williams |
4717 |
4098 |
86,88% |
2014 Mercedes |
5720 |
4924 |
86,08% |
2002 Ferrari |
5176 |
4209 |
81,32% |
1995 Williams |
5169 |
3840 |
74,29% |
1989 McLaren |
4775 |
3515 |
73,61% |
1996 Williams |
4847 |
3557 |
73,39% |
1963 Lotus |
3829 |
2759 |
72,06% |
2004 Ferrari |
5474 |
3908 |
71,39% |
2011 Red Bull |
5797 |
4098 |
70,69% |
2013 Red Bull |
5795 |
4003 |
69,08% |
1998 McLaren |
4850 |
3306 |
68,16% |
1993 Williams |
4865 |
3273 |
67,28% |
1961 Ferrari |
2988 |
1961 |
65,63% |
1951 Alfa Romeo |
3197 |
2085 |
65,22% |
1965 Lotus |
3686 |
2299 |
62,37% |
1990 McLaren |
4785 |
2879 |
60,17% |
2010 Red Bull |
5807 |
3487 |
60,05% |